Viking

Originaltitel: The Viking
Regissör:Andrey Kravchuk
Utgivningsår:2016

Om Viking:

Ruriks söner kämpar i slutet av 900-talet om tronen över det ska komma att bli ryssland. Vi följer handlingen efter den unge oäktingen Vladimir av Novgorod, som efter exil försöker få upprättelse mot sin fars legitima söner.

Titel: Den 13:e krigaren
Regissör: Tony Stone
År: 2007
Genre: Drama, Äventyr
Severed Ways: The Norse Discovery of America

Anton Adasinsky, Pawel Delag, Joakim Nätterqvist, Harald Rosenstrøm, Aleksandr Armer, Vilen Babichev, Rostislav Bershauer, Aleksandra Bortich, Pierre Bourel, Vladimir Butenko, Sergey Cherdantsev

Andrey Kravchuk, Johan Melin, Andrey Rubanov, Viktor Smirnov

Drama, Action, Krig

Ryssland
Diskussioner om Viking  (0 diskussioner)
Kommentarer om Viking (3 st)
KyLLo (Anmäl)   01:57 8/3
Rysk med svenska inslag. Svår att ta på allvar, men fina miljöer och underhållande svenska repliker i bakgrunden. Svag trea.
Ola_Schubert (Anmäl)   30/3 2018
Mäktig, mäktig. Lite otydligt i början, men den blir det allt bättre och bättre och intressantare och intressantare. Det hela utspelar sig under en intressant brytningstid. Mästerligt filmat, (förutom ett fullt klipp som säkert finns med för att man skall förstå hur perfekt resten är). Utmärkt skådespeleri och kul att höra svenska i bakgrunden ibland. Jag förstod hur det hela skulle sluta, men blev ändå tagen. Det kristna arvet finns där, vare man man tror eller inte. En svag femma i betyg.
Jogze (Anmäl)   26/1 2018
Ganska otydlig historia som är lite halvsvår att följa. Kul med svenska skådespelare som Joakim Nätterqvist.