Freaky Friday

Originaltitel: Freaky Friday
Regissör:Mark Waters
Utgivningsår:2003

Om Freaky Friday:

En överstressad mamma och hennes tonårsdotter har svårt att komma överens. Men när de byter kropp med varandra för en fredag kanske de får en större förståelse för varandra.
Se filmen på Viaplay

Regissör: Penny Marshall
År: 1988
Genre: Drama, Komedi, Familjefilm, Romantik, Fantasy
Big
Titel: Åh, vilken fredag!
Originaltitel: Freaky Friday
Regissör: Brian Gilbert
År: 1988
Genre: Komedi, Familjefilm, Fantasy
Vice Versa

Jamie Lee Curtis, Lindsay Lohan, Mark Harmon, Chad Michael Murray, Harold Gould, Ryan Malgarini, Stephen Tobolowsky, Christina Vidal, Haley Hudson, Rosalind Chao, Lucille Soong, Willie Garson, Julie Gonzalo, Dina Waters, Lu Elrod

Leslie Dixon, Heather Hach

Komedi, Familjefilm, Fantasy

Recension Freaky Friday

- niklasmatsson sätter betyg 3 och skriver:
När TV-kanalen TV3 var ny var den rätt fräsig. Man fick lite extra cred om man på rasterna på skolgården kunde droppa att man hade ”trean” hemma. Jag minns också att TV3 på den tiden visade en tidig film med Jodie Foster i huvudrollen var och varannan söndag förmiddag. Filmen hette ”Åh, vilken fredag”, och fastän jag tyckte att den sög rätt hårt så känns det som om jag har sett den 300 miljoner gånger....

Recension av Freaky Friday - Läs hela!

Diskussioner om Freaky Friday  (0 diskussioner)
Kommentarer om Freaky Friday (494 st)
yrkeschaufföre (Anmäl)   30/9 2018
Det är jobbigt att se Lindsay vara så bra och veta att hon snart ska slarva bort sin karriär. Men som jag sagt innan: detta är Jamie Lee Curtis film.
Pingstpastorn (Anmäl)   1/8 2017
Se originalet istället.
yrkeschaufföre (Anmäl)   14/5 2017
Det är Jamies film, Lindsey är inte fullt så övertygande som vuxen men det här är ju innan hon ballade ur så det funkar.
Stygga-Vargen (Anmäl)   28/10 2016
Originalet är ju bättre men jag tycker faktiskt att det här är en väldigt lyckad remake. Den är både rolig och underhållande och Jamie Lee Curtis gör som vanligt bra ifrån sig.
Misslovemovie (Anmäl)   16/7 2016
Jamie Lee Curtis är alltid bra och det är hon som gör hela filmen. Lindsay Lohan hade lätt kunnat bytas ut mot nästan vem som helst, väldigt medioker.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Freaky Friday
Se filmen