Fred Claus

Originaltitel: Fred Claus
Regissör:David Dobkin
Utgivningsår:2007

Om Fred Claus:

Fred Claus är jultomtens bror och totala motsats. Efter att ha vuxit upp i helgonlika Nicks skugga har Fred blivit en surpuppa som tappat tron på julen. En magisk decemberdag flyger Fred norrut och upptäcker att Nick är i knipa eftersom en effektivitetsexpert har bestämt sig för att lägga ned julen för gott.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Jon Favreau
År: 2003
Genre: Komedi, Familjefilm, Fantasy
Elf

Vince Vaughn, Paul Giamatti, Miranda Richardson, John Michael Higgins, Rachel Weisz, Elizabeth Banks, Kevin Spacey, Kathy Bates, Trevor Peacock, Ludacris, Bobb'e J Thompson, Jeremy Swift, Elizabeth Berrington, Rio Hackford, Liam James, Theo Stevenson

Dan Fogelman

Komedi, Familjefilm, Fantasy

Diskussioner om Fred Claus  (0 diskussioner)
Kommentarer om Fred Claus (59 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   31/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   14/11 2016
En av de bättre filmerna som Vince Vaughn medverkat i. Det är inte ofta han gör bra ifrån sig men här gör han faktiskt det. Filmen är både rolig och underhållande och musiken är bra.
AlbinWesley (Anmäl)   19/12 2015
En helt ok julfilm, men tycker man skulle kunna önska mer av så mycket stora namn bland skådespelarna...
MinotaurKing (Anmäl)   7/12 2015
bra film.
kalis89 (Anmäl)   20/11 2015
Jag skiljernog mig från mängden då jag faktiskt tycker filmen är väldigt mysig och stämningsfull precis som en julfilm ska vara. Det är ju klart inget mästerverk men det hade jag inte i tankarna då jag startade filmen heller.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Fred Claus