Fredagen den 13:e del 2

Originaltitel: Friday The 13th Part 2
Regissör:Steve Miner
Utgivningsår:1981

Om Fredagen den 13:e del 2:

Rykten börjar surra i trakten att ett monster vid flera tillfällen uppenbarat sig från sjön. Ryktena är envisa och alltmer sällan vågar någon vistas i omgivningarna. Till slut spärrar polisen av området. Fem år senare befinner sig ett gäng ungdomar i trakten för att leva lägerliv. De nås av ryktet om monstret och hör berättelsen om Mrs Voorhees drunknade son. Frågan är - överlevde han olyckan och var finns han nu i så fall? Steg för steg närmar de sig svaret på frågan
Se filmen på iTunes

Regissör: Marcus Nispel
År: 2009
Genre: Thriller, Skräck, Mysterium
Friday the 13th

Amy Steel, John Furey, Adrienne King, Kirsten Baker, Stuart Charno, Marta Kober, Russell Todd, Walt Gorney, Tom McBride, Bill Randolph, Lauren-Marie Taylor, Warrington Gillette, Russell Todd, Betsy Palmer, Cliff Cudney

Ron Kurz

Skräck

Recension Fredagen den 13:e del 2

- FreddyKrueger sätter betyg 2 och skriver:
I Fredagen den 13:e del 2 får vi först se hur den enda överlevaren från massakern vid Camp Crystal Lake från första filmen blir brutalt mördad av en mystisk man i hennes lägenhet. Från det mordet inne i stan går vi till ett annat camping-läger som ligger lite bredvid Camp Crystal Lake ute i skogen. Där ska några ungdomar bli tränade till lägerledare och under tiden festar dom, knarkar dom och har sex....

Recension av Fredagen den 13:e del 2 - Läs hela!

Med i listor: Gore Galore, Slasher-filmer från 80-talet
Diskussioner om Fredagen den 13:e del 2  (0 diskussioner)
Kommentarer om Fredagen den 13:e del 2 (181 st)
KyLLo (Anmäl)   11/7 2018
Kanske den del som känns äldst i filmserien, där skräcken mest är klassisk och verklighetsnära. Klart bättre än att det går till överdrift och blir helt osannolikt, men jag upplever det som lite tråkigt. Men hur "monstret" framställs är förbaskat kul när man har sett fler filmer i serien.
menschenfeind (Anmäl)   12/5 2018
Betydligt bättre än jag mindes den - hade för mig det var en lågpunkt i serien, men på många sätt tycker jag den håller bättre än de mer populära del 3 och 4.
Sarakin76 (Anmäl)   5/11 2017
For kjedelig for å skremme ordentlig. Med mer naget kunne det ha blitt en -3. Nå blir det +2.
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   15/10 2016
En av de bättre delarna i serien.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Fredagen den 13:e del 2