Free Solo

Originaltitel: Free Solo
Regissör:Jimmy Chin, Elizabeth Chai Vasarhelyi
Utgivningsår:2018

Om Free Solo:

Alex Honnold är en av världens vassaste klättrare, men det finns en sak som skiljer honom från mängden. Han klättrar free solo, alltså helt utan rep. Free Solo är ett intimt porträtt av klättervärldens mest omtalade person som bokstavligen balanserar mellan liv och död när han ska försöka förverkliga sin stora dröm - att klättra den 1 000 meter höga vertikala väggen El Capitan i Yosemite, Kalifornien.

Dokumentär

Diskussioner om Free Solo  (0 diskussioner)
Kommentarer om Free Solo (19 st)
Spook (Anmäl)   09:55 22/6
prestationen är helt enorm, men tycker ändå synd om flickvännen som är tillsammans med en märklig människa :)
DYV (Anmäl)   15:12 24/4
Väldigt fascinerande person, snacka om att ta målmedvetenhet och koncentration till en ny nivå. Dramaturgiskt hade den gärna fått varit lite mer tillspetsad och gett ännu en dimension av nerv.
ekback (Anmäl)   23:57 7/4
Riktigt imponerande och lite sjukt att ens försöka hehe... Hoppas han nöjer sig innan det är försent...
PeterTheW (Anmäl)   00:48 2/4
Riktigt härlig!
DiMMU BoRGiR (Anmäl)   23:57 23/3
Otroligt viktigt att fokus läggs på Alex som person och karaktär. Att vara så rationell är nog en, av förvisso många, nyckel till att kunna utföra så extrema saker. Fantastisk skildring som skapar frågor och diskussionsunderlag.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Free Solo