Freedom Writers

Originaltitel: Freedom Writers
Regissör:Richard LaGravenese
Utgivningsår:2007

Om Freedom Writers:

Läraren Erin Gruwell kommer till sitt nya arbete med höga ideal. Eleverna i hennes klass kommer alla från samhällets baksida och har inga förväntningar på livet. Men Erin försöker inspirera dem att skriva om sina egna liv genom att läsa om Anne Franks öde. Varje elev har något att berätta och genom skrivandet vågar de snart hoppas på en tillvaro utanför de egna kvarteren.

Titel: The Blind Side
Originaltitel: The Ron Clark Story
Regissör: Randa Haines
År: 2005
The Triumph

Hilary Swank, Imelda Staunton, Scott Glenn, Mario, Robert Wisdom, Will Morales, Patrick Dempsey, Kristin Herrera, April L Hernandez, John Benjamin Hickey, Hunter Parrish, Jaclyn Ngan, Deance Wyatt, Vanetta Smith, Gabriel Chavarria

Richard LaGravenese

Drama, Kriminalare, Biografi

Recension Freedom Writers

- bmo sätter betyg 3 och skriver:
Freedom Writers har sina bra och engagerande sidor och är baserad på en sann historia. Dock gör den misstaget att bli för tydlig i sitt budskap att den lite missar att vara en bra film. Är det en bra story så behöver man inte predika för sin publik vad de ska tycka och känna. Ett annat problem för min del är också trovärdigheten. Nu vet jag inte hur det gick till i verkligheten, men jag har svårt att...

Recension av Freedom Writers - Läs hela!

Med i listor: Biografi Top 50
Diskussioner om Freedom Writers  (0 diskussioner)
Kommentarer om Freedom Writers (195 st)
Barneyk (Anmäl)   19:08 8/4
En hyfsat underhållande och fin film som verkligen vill väl men allting blir så övertydligt att ingenting känns på riktigt. Men jag är också lättköpt så stark tvåa.
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
Jamesa (Anmäl)   14/5 2017
Ok ungdomsfilm.
Stygga-Vargen (Anmäl)   24/9 2016
Väldigt bra och välspelat drama.
energitjuven (Anmäl)   23/1 2016
Brukar ha svårt för draman, men denna drog verkligen med mig. Stark fyra.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Freedom Writers
Se filmen