Fräls oss ifrån ondo

Originaltitel: Fri os fra det onde
Regissör:Ole Bornedal
Utgivningsår:2009

Om Fräls oss ifrån ondo:

Johannes, en framgångsrik advokat, har med sin perfekta familj precis flyttat tillbaka till den lilla ort han växte upp i. Där har hans allmänt misslyckade bror Lars, som kör lastbil fram och tillbaka till kontinenten för chefen Ingvar, blivit kvar. På tivolit firar man jubileum men när ett dödsfall inträffar drabbar mardrömmen den lilla staden.

Titel: Straw Dogs
Regissör: Trygve Allister Diesen, Lucky McKee
År: 2008
Genre: Drama, Thriller
Redemption - Uppgörelsen

Jens Andersen, Bojan Navojec, Kurt Ravn, Lene Nystrøm, Mogens Pedersen, Lasse Rimmer, Kim Kold, Alexandre Willaume-Jantzen, Henrik Prip, Sonja Richter, Pernille Vallentin

Ole Bornedal

Thriller

Deliver Us from Evil

Danmark, Sverige

Recension Fräls oss ifrån ondo

- niklasringdahl sätter betyg 5 och skriver:
Den ångest som Ole Bornedal förmedlar med sin täta regi och Dan Laustsens bleka och torra foto är obeveklig. Nästan varje scen går på inandning och när väl våldsspiralen tar fart blir det en resa långt in i den mörka grupp-psykotiska själen hos riktigt trasiga människor.

Recension av Fräls oss ifrån ondo - Läs hela!

Med i listor: Fantastisk Filmfestival 2009
Diskussioner om Fräls oss ifrån ondo  (0 diskussioner)
Kommentarer om Fräls oss ifrån ondo (47 st)
Zebulonm (Anmäl)   29/4 2015
En besvikelse....
vonadel (Anmäl)   15/3 2015
Hmm, varken bra eller dålig. Ganska obehaglig emellanåt. Kul att se Aqua-Lene som skådis, och som någon annan påpekar gör hon faktiskt bäst ifrån sig. Ångrar nästan att valet inte föll på en annan film denna kväll dock. 5/10
kallewj (Anmäl)   22/5 2014
Inte en lycklig sekund.
LVX156 (Anmäl)   21/8 2013
ami86 - svenska småstäder är ju fyllda med alkoholiserat, rasistiskt white trash. Jag vet, jag är själv uppvuxen i sådan håla, där de flesta hade som största nöje att supa varje fredag och lördag, och där ingen tyckte det var något konstigt att folk hade Ku Klux Klan-tshirts på skolfotot eller Bevara Sverige Svenskt-klistermärken på bilen.
JimCarrey (Anmäl)   28/12 2012
Oinspirerat. Försöker för mycket utan att nå fram
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Fräls oss ifrån ondo