Friday

Originaltitel: Friday
Regissör:F Gary Gray
Utgivningsår:1995

Om Friday:

Carig och Smokey är två killar som bor i LA. De sitter på sin veranda på en fredag eftermiddag och tittar på vad som händer medans de dricker och röker gräs. Och det är mycket som kan hända på en fredag.
Se filmen på Netflix

Titel: Friday After Next
Originaltitel: Friday After Next
Regissör: Marcus Raboy
År: 2002
Friday After Next
Titel: Ghettoblaster
Originaltitel: Don't Be a Menace to South Central While Drinking Your Juice in the Hood
Regissör: Paris Barclay
Regissör: Bernard Gourley
År: 2007
Genre: Komedi
Uncle P

Ice Cube, Chris Tucker, Nia Long, Tommy 'Tiny' Lister, John Witherspoon, Anna Maria Horsford, Regina King, Paula Jai Parker, Faizon Love, DJ Pooh, Angela Means, Vickilyn Reynolds, Ronn Riser, Kathleen Bradley, Tony Cox, Anthony Johnson, Bernie Mac

Ice Cube, DJ Pooh

Drama, Komedi

Diskussioner om Friday  (0 diskussioner)
Kommentarer om Friday (119 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
lekke (Anmäl)   11/1 2017
Uselt på alla plan. Det fanns fler ironiska komediguldkorn i DJ Pooh-pennade "The Wash" - se hellre det "mästerverket", där får man åtminstone se Dr Dre sitta å skita på muggen.
husberg (Anmäl)   7/1 2017
Istället för att slösa bort sina liv på att lönearbeta inspärrade på kontor, så väljer dessa två gentlemän att låta livet förflyta i taoistisk observans av sina omgivningar. Liberala mängder icke-medicinsk marijuana faciliterar givetvis denna patriciska livshållning, som är sin egen belöning. En mycket djup men samtidigt anspråkslös film om livets egentliga fördolda mening.
Engravadlax (Anmäl)   9/7 2016
Lite väl amatörmässigt skådespel och regi, finns inget flow, kvalitén närmar sig en teateruppsättning.
KroY (Anmäl)   5/4 2016
Bra exempel på hur det går att göra en helt okej film med relativt små medel. Det behövs dessutom inte några skämt i sig utan karaktärerna är underhållande i sig själva.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Friday