Fröken Vildkatt

Originaltitel: Fröken Vildkatt
Regissör:Weyler Hildebrand
Utgivningsår:1941

Om Fröken Vildkatt:

Åke Söderblom som korrekt ämbetsman. När han blir befordrad bestämmer han sig för att gifta sig och hans kamrater ordnar en hejdundrande fest för honom. På väg hem får han syn på en kvinna som kastar sig i sjön för att ta livet av sig.

Åke Söderblom, Marguerite Viby, Håkan Westergren

Armand Szántó, Mihály Szécsén, Weyler Hildebrand

Komedi

Sverige
Diskussioner om Fröken Vildkatt  (0 diskussioner)
Kommentarer om Fröken Vildkatt (6 st)
Memmem (Anmäl)   15:01 20/5
Smårolig förväcklingskomedi! Jag missade första halvtimmen, men kom fort in i filmen. En eventuell arvtagare vill gifta sig, men måste ta med sig en skenfästmö till den rika mostern, som inte blir förtjust i den unga kvinnan. Många bra repliker upprepas för många gånger. Dans- och sångnumren är inte så bra. Bra spel av Marguerite Viby och Håkan Westergren, lite sämre av huvudrollens Åke Söderblom, som vanligtvis bär upp en film, dock inte här. Stig Järrel är halvbra. Bilder från en herrgård och en revyteater. Betyg: 2+
Redheaded (Anmäl)   23:38 14/4
En 4:a pga min favorit Stig Järrel! Han är underbar i denna! Och jag älskar Vibys flirtiga stil mot honom och Åke Söderblom! 😍 (Viby och Järrel spelar f. ö. gifta i en annan söt film ett år senare, Lyckan kommer.)
yrkeschaufföre (Anmäl)   19/1 2009
Det känns som om Stig Järrel säger "en Karlbergare" 100 gånger i filmen men hans roll är klart roligast ändå!
Tobias Rydén (Anmäl)   18/11 2008
Smårolig, men handlingen är lite torftig. Börjar som en klassisk förvecklingskomedi men efter ett tag är alla förvecklingar lösta och resten handlar mest om Söderbloms och Vibys entertainingsbehov. På så sätt sjunker tempot i andra hälften även om aktörerna håller igång filmen så bra de kan. Stig Järrel, som till synes verkar improvisera en hel del här, är mest minnesvärd. Sen är det ju lite galet att nån (i detta fall Söderbloms roll) över huvud taget kan föredra Marguerite Viby framför Eivor Landström, men nåja.
Farbrorblå (Anmäl)   23/10 2008
Stig järrel är otroligt skojig i den här.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Fröken Vildkatt