Betyg idag: 1 248 Besökare idag: 4 710

Originaltitel: From Beyond
Regissör:Stuart Gordon
Utgivningsår:1986

Om From Beyond:

Den smått galne och genialiske doktor Pretorius och hans kollega doktor Tillinghast arbetar med ett något udda experiment. Genom att stimulera en viss del av hjärnan med hjälp av resonans från en märklig maskin, så öppnar de sinnet så att de kan se och uppleva en annan dimension. Men det är ingen vänligt sinnad dimension, utan en som är befolkad av hemska odjur och bestar. När doktor Pretorius under ett experiment får sitt huvud avbitet av ett monster blir kollegan Tillinghast, spelad av Jeffrey Combs, misstänkt och dessutom anklagad för att vara sinnessjuk. Men den ambitösa och kunniga psykologen McMichaels räddar honom från den madrasserade cellen eftersom hon tror på hans osannolika berättelse. Nu vill hon utföra experimentet igen för att bevisa att Tillinghast inte är galen.

Titel: Re-Animator
Regissör: Roger Corman
År: 1963
Genre: Skräck
Spökslottet

Ken Foree, Jeffrey Combs, Barbara Crampton, Carolyn Purdy-Gordon, Ted Sorel, Bunny Summers, Bruce McGuire

Stuart Gordon, Brian Yuzna, Dennis Paoli

Skräck, Science Fiction

H.P. Lovecraft's From Beyond

Recension From Beyond

- Rubbermonster sätter betyg 4 och skriver:
Härmed sätter jag upp denna dvd på min topp 10-lista över de häftigaste sakerna som hänt mänskligheten på 2000-talet, strax efter Classic Medias Godzilla utgåvor och ungefär samma plats som BCI/Deimos Paul Naschy utgåvor. Detta är alltså en film som varje gorehound med lite självrespekt bör äga.

Recension av From Beyond - Läs hela!

Med i listor: H P Lovecraft
Diskussioner om From Beyond  (0 diskussioner)
Kommentarer om From Beyond (71 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   30/10 2017
stoked87 (Anmäl)   4/3 2017
Såg den här när jag var 5 år gammal vid 1992 aldrig haft så mycket mardrömmar och kommer aldrig glömma det.
Luca Canali (Anmäl)   9/10 2016
tuffa transformationer, synd bara att stuart gordon ska vara så pryd för här fanns det verklig potential. det hade varit rena straffsparken att sätta det här manuset i händerna på någon halvgalen italiensk regissör. betyg: bra+ (64/100).
BrutusBeefcake (Anmäl)   4/9 2016
Härlig 80-tals skräck men fantastiska effekter. Det här är riktigt bra. (10+/15)
Supernaut (Anmäl)   4/1 2016
Lovecraft-inspirerad skräck som osar av charm. Inte lika skarp som Re-animator men mycket underhållande.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till From Beyond