From Paris with Love

Originaltitel: From Paris with Love
Regissör:Pierre Morel
Utgivningsår:2010

Om From Paris with Love:

På den amerikanska ambassaden i Paris drömmer James Reese om ett actionfyllt liv som CIA-agent. Men när drömmen går i uppfyllelse blir det med att mardrömslikt bihang: Charlie Wax - partnern från helvetet. Wax skjuter först och frågar aldrig, och när Paris blir målet för en stor terrorattack går Charlie Wax till motattack med avtryckarfingret på bazookan.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Erik Canuel
År: 2006
Genre: Komedi, Action, Kriminalare
Good Cop, Bad Cop

Jonathan Rhys Meyers, John Travolta, Kasia Smutniak, Richard Durden, Farid Elouardi, Chems Dahmani, Amber Rose Revah, Alexandra Boyd

Adi Hasak

Action, Kriminalare, Thriller

Frankrike

Recension From Paris with Love

- annihilat0r sätter betyg 4 och skriver:
Jag njöt av Pierres enkla, sköna, mystiska och känslosamma filmstil för andra gången. Det är viktigt att poängtera att Pierres filmer (Taken & From Paris with Love) inte är speciellt kloka eller budskapsgivande, men resultaten blir trots det mycket skön underhållning. Pierres genre är tydlig för mig: "B-action/thrillers" som genererar mer underhållning, glädje och spänning - än några andra filmer jag...

Recension av From Paris with Love - Läs hela!

Diskussioner om From Paris with Love  (0 diskussioner)
Kommentarer om From Paris with Love (198 st)
Qhorinhalfhand (Anmäl)   5/9 2018
En film som ibland lyckas vara rolig om man tar det för vad det är.
amam (Anmäl)   10/2 2018
Sjukt svag tvåa, verkligen på gränsen till etta. Puckat manus, inga speciella actionscener, inget speciellt bra skådespeleri. Det finns typ en eller två okej scener som räddar filmen från bottenbetyg men det är nära alltså.
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
Solidus (Anmäl)   20/7 2015
Väldigt medioker actionfilm som lyfts upp av Travolta. Det finns bättre hjärndöda actionfilmer att titta på, men självklart finns det även mycket sämre. "From Paris with Love" placerar sig någonstans däremellan och betyget blir en neutral 3:a i betyg.
helenalovett (Anmäl)   12/7 2015
Löjlig! En vändpunkt som var bra, bara det lyfte filmen lite grann. Misslyckas annars på alla punkter...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till From Paris with Love