Fruar och döttrar

Originaltitel: Wives and Daughters
Regissör:Nicholas Renton
Utgivningsår:1999

Om Fruar och döttrar:

Änklingen Dr Gibsons unga, söta dotter Molly får lära sig om livet och människan när pappans nya fru och dennas dotter flyttar in. Hennes nya syster Cynthia är mycket vacker och har friare till höger och vänster. Dessutom börjar intrigerna tätna borta på granngodset där Mollys rika vänner bor.

Titel: North & South
Regissör: Michael Curtiz
År: 1945
Genre: Drama, Romantik, Mysterium, Film-Noir
Mildred Pierce - en amerikansk kvinna

Justine Waddell, Bill Paterson, Francesca Annis, Keeley Hawes, Tom Hollander, Anthony Howell, Rosamund Pike, Michael Gambon, Iain Glen, Penelope Wilton, Barbara Flynn, Barbara Leigh-Hunt, Ian Carmichael

Andrew Davies

Drama, Romantik, Mini-serie

Storbritannien
Diskussioner om Fruar och döttrar  (0 diskussioner)
Kommentarer om Fruar och döttrar (14 st)
Les_Sourcils (Anmäl)   5/3 2013
Jag blev förvånad av min egna likgiltighet, av att veta hur berättelsen skulle te sig (förutom på en punkt vilket jag är tacksam över). Kändes överdrivet långdraget på ställen till att bli hafsigt mot slutet för att få ihop berättelsen.
cassiopeia (Anmäl)   24/2 2012
Lite långsam start, men åh, vilken fin berättelse det hela utvecklade sig till. Ligger faktiskt inte långt efter Stolthet och fördom.
tpb (Anmäl)   3/10 2011
Jag har ju inte någon större längtan efter att se kostymdramer eller romantiskt ehrrm, dravel. Men detta föll mig faktiskt på läppen. Så ibland lönar det sig att se filmer utanför ens preferenser. Kul.
Taliah (Anmäl)   21/5 2011
Bästa kostymdramat någonsin.
muspilo (Anmäl)   6/6 2010
Den här hade kunnat få fortsätta minst lika länge till! Satt som fängslad hela serien igenom!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Fruar och döttrar