Frukost på Tiffany's

Originaltitel: Breakfast at Tiffany's
Regissör:Blake Edwards
Utgivningsår:1961

Om Frukost på Tiffany's:

Holly Golightly är en charmerande excentrisk playgirl i New York City som är fast besluten att gifta sig rikt. Till lägenheten ovanför henne flyttar en författare som "sponsras" av en förmögen kvinna. Han blir genast betagen av Holly och gör allt för att få henne att inse att han är den ende rätta för henne. Baserad på romanen "Breakfast at Tiffany's" av Truman Capote från 1958.
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: Roman Holiday
Regissör: William Wyler
År: 1953
Prinsessa på vift

Audrey Hepburn, George Peppard, Patricia Neal, Buddy Ebsen, Martin Balsam, José Luis de Vilallonga, John McGiver, Alan Reed, Dorothy Whitney, Beverly Powers, Mickey Rooney

George Axelrod

Drama, Komedi, Romantik

Recension Frukost på Tiffany's

- redaktören sätter betyg 4 och skriver:
På klassisk Hollywoodmark när den är som grönast. Blake Edwards "Frukost på Tiffanys" är helt enkelt en fantastisk film om kärlek. En film om det idylliska 60-talet, den övre klassens glittriga New York, om oskuld och moderna människor. Holly Golightly (Audrey Hepburn) lever ett sorglöst och föga självdistanserat liv i 60-talets färgsprakande New York. En dag får hon en ny granne. Den jordnära...

Recension av Frukost på Tiffany's - Läs hela!

Med i listor: 60-tal Top 50
Diskussioner om Frukost på Tiffany's  (0 diskussioner)
Kommentarer om Frukost på Tiffany's (296 st)
the bully (Anmäl)   02:57 13/2
New York var bättre förr...
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
C12 (Anmäl)   14/10 2017
Jag har svårt att se charmen med denna, gravt dysfunktionella, kvinna som jagar rika män och plågar sin stackars katt. Geroge Peppad, håll dig borta, du kommer bara att bli olycklig.
92axha10 (Anmäl)   24/2 2017
Hepburn strålar verkligen här. Charmen och humorn håller fortfarande.
RustyFilm (Anmäl)   9/12 2016
Det bästa med det här är de stilfulla och sköna fotot och den välgjorda restauration filmen har genomgått inför denna blu-ray utgåva. Plus är det också för Audrey Hepburns gestaltning av den tjusige Holly Golightly (vilket fantastiskt namn). Moon river är ju också bra. Men någon riktig storfilm är det inte. Det är lätt att hitta minus. Det största av den sorten är nog Mickey Rooneys tolkning av Hollys asiatiska granne Yunioshi.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Frukost på Tiffany's