Fruktad rebell

Originaltitel: Django 2: il grande ritorno
Regissör:Nello Rossati
Utgivningsår:1987

Om Fruktad rebell:

Django har sadlat om till munk och frigjort sig från sitt våldsamma förflutna. Sitt gamla jag har han begravt på en ödslig kyrkogård för all framtid. Hans frid bryts plötsligt när hans dotter blir kidnappad av ungerska slavägare. Han blir tvungen att återuppväcka sitt gamla jag för att ta tillbaka sin dotter och straffa förövarna.

Titel: Django
Originaltitel: Django
Regissör: Sergio Corbucci
År: 1966
Genre: Drama, Action, Western
Django

Franco Nero, Donald Pleasence, Christopher Connelly, William Berger, Licinia Lentini

Franco Reggiani, Nello Rossati

Western

Django Strikes Again

Italien
Diskussioner om Fruktad rebell  (0 diskussioner)
Kommentarer om Fruktad rebell (10 st)
niebaotan (Anmäl)   10/12 2015
Men for tusan! Det har ar kul grejer. Ungerska slavdrivare, Django som foraldrad pralle, djungelraffel och fan vet vad. Nero, Berger, Pleasence och Connelly ar samtliga bra i sina roller. Corbuccis Django ma vara ljusar battre men Django Strikes Again ar dock mycket trevlig 80-tals underhallning.
Zebulonm (Anmäl)   1/10 2015
Franco Nero e bra men de finns för många taffliga så kallade skådisar med.....
ClintanTheKing (Anmäl)   21/12 2012
Riktigt svag! Inte i närheten av att nå upp till den första, numer klassiska spaghettiwestern-filmen "Django". Den får 2/5 och då är jag hygglig.
Bumbi78 (Anmäl)   28/3 2012
Bra western/djungelrulle med en stenhård Franco Nero som en åldrad django. Riktig snygg scenografi och lite suggestiv atmosfär - nästan lite som Herzog´s Aguirre.
mugabe (Anmäl)   23/6 2009
Javars. Plus för ungrarna.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Fruktad rebell