Fruktan lägger pussel

Originaltitel: Fragment of Fear
Regissör:Richard C Sarafian
Utgivningsår:1970

Om Fruktan lägger pussel:

Den paranoida författaren och före detta narkotikamissbrukaren Tim Brett är på semester i Italien tillsammans med sin faster. En dag hittas hon mördad, och Brett upptäcker ganska snart att det finns människor som inte vill att sanningen ska komma fram. Det finns bara ett problem. Vem kommer tro på en gammal knarkare?

David Hemmings, Gayle Hunnicutt, Wilfrid Hyde-White, Flora Robson, Adolfo Celi, Roland Culver, Yootha Joyce

Paul Dehn

Drama, Kriminalare, Mysterium

Freelance

Storbritannien
Diskussioner om Fruktan lägger pussel  (0 diskussioner)
Kommentarer om Fruktan lägger pussel (4 st)
dudson (Anmäl)   12:28 18/5
Skön paranoia som sprider sig konstant, genialt spelat av Hemmings. Ibland så sackar filmen efter och blir smått ointressant. Men man tappar aldrig intresset då allt flyter på, spec när bröllops- episoden infinner sig. Makalöst creepy och nervig stämning.
dudson (Anmäl)   12:28 18/5
ulke666 (Anmäl)   28/5 2012
En av de bästa filmerna jag sett på ett bra tag. Skönt paranoid stämning. Gillar verkligen den här typen av film där man inte riktigt vet om personen är galen eller inte.
ketto (Anmäl)   26/5 2012
mycket bra. scenerna då man inte vet om allt är paranoia eller verklighet är bäst. första halvan var lite seg, men det var belönande att se filmen till slutet för den blir bättre. nosar på en 4:a men når inte riktigt dit enligt mig.