Betyg idag: 2 202 Besökare idag: 5 698

Originaltitel: Fucking Åmål
Regissör:Lukas Moodysson
Utgivningsår:1998

Om Fucking Åmål:

Elin har hånglat med ungefär 70.000 killar, och tycker allt är tråkigt. Hon längtar efter att något ska hända. Jessica är tillsammans med Markus, som tycker att han är tuffast i hela Åmål. Johan är Markus bästa kompis och han är kär i Elin, men hon tycker han är töntig eftersom han kör moppe trots att han går på gymnasiet. Agnes är ensammast i hela världen, och hon är så förälskad i en viss person att hjärtat nästan går sönder.

Titel: Tretton
År: 2007
Genre: Drama, Komedi
Linas kvällsbok
Titel: Ligg med mig
Originaltitel: Få meg på, for faen
Regissör: Jannicke Systad Jacobsen
Originaltitel: Sandor slash Ida
Regissör: Henrik Georgsson
År: 2005
Sandor slash Ida

Alexandra Dahlström, Rebecka Liljeberg, Erica Carlson, Mathias Rust, Stefan Hörberg, Josefine Nyberg, Ralph Carlsson, Maria Hedborg, Axel Widegren, Jill Ung, Lisa Skagerstam, Lina Svantesson, Johanna Larsson, Elinor Johansson, Jessica Melkersson

Lukas Moodysson

Drama, Komedi, Romantik

Fucking Amal, Show Me Love

Sverige

Recension Fucking Åmål

- connya sätter betyg 3 och skriver:
En del filmer har totalt rätt tajmning; så för alla de som då gick på högstadiet när Fucking Åmål kom var det filmen som de flesta talade om. Dessutom var regissören Lukas Moodysson ny och het så mycket av marknadsförningen gick ut på att tala om hur pricksäkert den här nya unga talangen fångade högstadietiden. Men allra mest handla det nog faktiskt om att Fucking Åmål kändes som att den var först;...

Recension av Fucking Åmål - Läs hela!

Med i listor: Guldbaggar, Norden
Diskussioner om Fucking Åmål  (0 diskussioner)
Kommentarer om Fucking Åmål (959 st)
ouimadame (Anmäl)   22:28 8/11
så jävla bra!
Rai (Anmäl)   19:23 29/9
Den här filmen är fånig på alla sätt och vis, men ack den funkar att se på och ta upp sexualitetens mysterium, är jag gay, är jag hetero, eller är jag trädkramare? Filmen är faktiskt bra även om man kan ifrågasätta skådespelarna..
myslas (Anmäl)   22:00 24/9
Den mest autentiska ungdomsfilmen jag någonsin sett och en av de bästa svenska filmerna genom tiderna. Alexandra Dahlström är verkligen en virvelvind här, en av de mest imponerande insatser jag sett av en ungdomsskådis. Agnes pappa (Ralph Carlsson) är så bra man kan porträttera en förälder. I stort sett allting i filmen är helt perfekt, det här är verkligen så det var i en liten håla i Sverige på 90-talet (och jo, tonåringar spelade Bingolotto på den tiden).
widez (Anmäl)   21:56 30/5
Riktigt bra! Hade velat se mer av världen som byggs upp i filmen.
wiberga (Anmäl)   19:38 7/4
RIktigt bra film. Känns så äkta på något sätt, gillas skarpt!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Fucking Åmål