Fulltime Killer

Originaltitel: Chuen jik sat sau
Regissör:Johnny To, Wai Ka-fai
Utgivningsår:2001

Om Fulltime Killer:

O är en klassisk yrkesmördare; kylig, tillbakadragen, stilfull, diskret och bäst. Tok är en uppkomling i branschen med teatraliskt iscensatta kontraktsmord. Tok anser sig dock vara den bäste och tar upp kampen med O.

Titel: Beyond Hypothermia
Originaltitel: Sip si 32 doe
Regissör: Patrick Leung
År: 1996
Genre: Drama, Action, Thriller
Beyond Hypothermia
Titel: Ballistic Kiss
Originaltitel: Sha sha ren tiao tiao miu
Regissör: Donnie Yen

Action, Thriller

Hongkong

Recension Fulltime Killer

- sw33t sätter betyg 5 och skriver:
Inom Hongkongs undre värld är han respekterad och Interpol hatar honom. Han kallar sig ”O” och är den bästa lönnmördare man kan rekrytera, det vill säga om man har pengarna. Motsatsen kan sägas om Tok, en uppstickare inom branschen som dock aldrig missar ett jobb men likväl lämnar kvar så mycket uppståndelse och kaos så att han hamnar långt ifrån O’s prisklass. Något som Tok bara ser en lösning på....

Recension av Fulltime Killer - Läs hela!

Diskussioner om Fulltime Killer  (0 diskussioner)
Kommentarer om Fulltime Killer (67 st)
Zebulonm (Anmäl)   17:24 19/4
Riktigt bra.
RobinsTaste (Anmäl)   13/6 2013
Cool action i John Woo style! Och visst kommer jag ihåg snobbenfigurerna Kalkonhörnan! Men seg och trisst och för mycket slowmotion
väggar (Anmäl)   23/1 2012
Tjock med häftig.
halvnio (Anmäl)   3/1 2011
Osnygg, osmidig och dryg film, det som höjer den är att Andy Lau ler diaboliskt genom hela filmen, men det var tragiskt nog det enda som var minsta skojigt. Resten blir är ett tråkig, pinsamt och klumpigt resultat som jag hade klarat mig lika bra utan!
andersg (Anmäl)   13/8 2010
Den enda behållningen var scenen i fängelset och den är alldeles i början av filmen. Sen kan man stänga av. Trots det är filmen alldeles för kort, för precis allt som får historien att hänga ihop är bortklippt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Fulltime Killer