Funny Games U.S.

Originaltitel: Funny Games U.S.
Regissör:Michael Haneke
Utgivningsår:2007

Om Funny Games U.S.:

Haneke gör här en re-make av sin klassiska film om två unga män som tar en familj som gisslan och utsätter dem för diverse psykisk och fysisk tortyr.
Se filmen på CDON

Regissör: David Moreau, Xavier Palud
År: 2006
Genre: Thriller, Skräck
Them

Naomi Watts, Tim Roth, Michael Pitt, Brady Corbet, Devon Gearhart, Boyd Gaines, Siobhan Fallon, Robert LuPone, Susi Haneke, Linda Moran

Michael Haneke

Drama, Kriminalare, Thriller

Storbritannien, USA, Frankrike, Österrike, Tyskland, Italien
Diskussioner om Funny Games U.S.  (0 diskussioner)
Kommentarer om Funny Games U.S. (356 st)
JPerlie (Anmäl)   23/9 2017
Den är bra men jag ger den en två för att den är så messed up att jag inte vill rekommendera den. Illamående. När Tim Roth själv inte vill se filmen efter den är klar för att han känner sig traumatiserad av produktionen. Då är det illa. :(
ekneB (Anmäl)   22/4 2017
Haneke ville nå ut med sin film som på originalspråket inte nådde lite stor massa. Så han gjorde om filmen, frame by frame, på engelska. Som man gör!.. Nu har jag inte sett originalet men med tanke på att Haneke även dirigerade denna "re-make" gissar jag att den är i stort sett identisk. Hög spänning filmen igenom och full av obehag, jag satt som på nålar och undrade vad som skulle hända härnest. Fjärrkontrollscenen var ett stort WTF moment. Svag 4a
Duke Igthorn (Anmäl)   26/2 2017
Välkammade slynglar lever rövare i överklassmiljö... Våldscenerna visas inte - det byggs upp för dem, men sedan lämnas detaljerna till tittarnas fantasi.
Stygga-Vargen (Anmäl)   24/9 2016
Börjar bra men mot slutet spårar det ur och det rejält.
Roswall (Anmäl)   24/8 2016
Finns kvalitet i foto, klippning och skådespeleri. Men det blir tjatigt och lite väl långsamt. Jag tycker inte heller att vissa scener får ut den punchline de borde få. Som metanivå för våldsfilm finns det intressanta aspekter och obehaget är där. Allt som allt en svag trea.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Funny Games U.S.