Betyg idag: 1 061 Besökare idag: 4 872

Originaltitel: Funny People
Regissör:Judd Apatow
Utgivningsår:2009

Om Funny People:

En garvad ståupp-komiker drabbas av en svår och dödlig sjukdom. Det gör att han börjar omvärdera sitt liv och de levnadsval han har gjort. Han vill få uppleva riktig vänskap och utföra en god handling. Han tar därför en yngre, kämpande komiker under sina vingars beskydd och låter honom bli hans personlige assistent.

Titel: This Is 40
Regissör: Don Roos
År: 2005
Genre: Drama, Komedi, Thriller
Happy Endings

Adam Sandler, Seth Rogen, Leslie Mann, Eric Bana, Jonah Hill, Jason Schwartzman, RZA, Aziz Ansari, Sarah Silverman, Andy Dick, Aubrey Plaza, Maude Apatow, Iris Apatow, Torsten Voges, Nydia McFadden, Nicole Parker, Maggie Siff, Eminem, Ray Romano

Judd Apatow

Drama, Komedi

Recension Funny People

- sethgecko sätter betyg 4 och skriver:
Adam Sandler är superb som George Simmons, kanske för att grundstoryn med en komiker som blivit stor och sedermera blivit svinig liknar honom själv (det där med att bli svinig vet man ju inte), samtidigt funkar det utmärkt eftersom Adam Sandler gjort rätt lyckade försök med att bryta sig ut ur komedi-facket, (till exempel i Reign Over Me och Punch-Drunk Love). Seth Rogen är alltid Seth Rogen och därmed...

Recension av Funny People - Läs hela!

Med i listor: Norrköping Filmfestival Flimmer 2009
Diskussioner om Funny People  (0 diskussioner)
Kommentarer om Funny People (228 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Portugallien (Anmäl)   19/8 2017
Pingstpastorn (Anmäl)   1/8 2017
Som helhet en ganska rolig och underhållande film med bra skådespelare. Det här är knappast något mästerverk men den är ändå ganska bra.
Natosh (Anmäl)   29/1 2017
Dick dickdick, dick Dick dick dick dick dick dick...Dick Dick DICK [jokes]
Raimo_1985 (Anmäl)   5/12 2016
Öh, en trea hade jag satt på den här. Det måste vara för att jag ville markera att jag sett delar av den och gillade den mycket, och gärna ville betygsätta, men nu har jag sett den i sin helhet och det blir en svag femma. Jag älskar den här filmen, den betyder mycket för mig. Jag tycker Seth Rogen gör en av sina allra bästa roller. Fan vad bra. "Yo, teach"-inslagen är fantastiskt roliga, alltså att de kommit på det. Schwartzman är rolig, dryg, och vidrig. Jonah Hill är som han är alltid är, riktigt bra och Jonah Hill. Många roliga skämt, superkul cameos, t e x Eminem. Det kan bli lite mycket Adam Sandler, för han är otroligt mycket Adam Sandler här, och DEN Adam Sandler, inte den mer återhållsamma i Spanglish och Punch Drunk Love och säkert fler. Men även om han är jobbig på fel sätt i ibland gör han en stora drag utmärkt rollprestation som praktarslet Simmons. Som nästan alltid med Judd Apatow-filmer är rullen två timmar och tjugo minuter och lång, och det är för långt. Såna här dramakomedier behöver inte vara så långa. Jag förstår varför han gillar att jobba med serier.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Funny People
Se filmen