Fur: Ett fiktivt porträtt av Diane Arbus

Originaltitel: Fur: An Imaginary Portrait of Diane Arbus
Regissör:Steven Shainberg
Utgivningsår:2006

Om Fur: Ett fiktivt porträtt av Diane Arbus:

(Fur) Diane Arbus kom att förändra den amerikanska fotokonsten och av många ansedd som en av 1900-talets mest framstående fotografer. Hon var en hängiven hustru och mor vars talang och passion går stick i stäv med det konventionella liv hon lever i New York i slutet av 1950-talet.

Titel: Secretary
Regissör: François Ozon
År: 2002
Genre: Komedi, Kriminalare, Mysterium
8 kvinnor

Nicole Kidman, Robert Downey Jr, Ty Burrell, Harris Yulin, Jane Alexander, Emmy Clarke, Genevieve McCarthy, Boris McGiver, Marceline Hugot, Emily Bergl, Mary Duffy, Christina Rouner, Lynne Marie Stetson

Erin Cressida Wilson

Drama, Romantik, Mysterium, Biografi

Fur

Recension Fur: Ett fiktivt porträtt av Diane Arbus

- crawler sätter betyg 3 och skriver:
Det ska sägas på en gång: Om du är ute efter en faktaspäckad biopic om Diane Arbus bör du leta vidare. När Steven Shainberg säger ”imaginary portrait” menar han det verkligen. Han har skapat en kraftigt stiliserad berättelse om konstnärligt uppvaknande, som visserligen på ytan handlar om Diane Arbus, men som egentligen har mycket lite med den ikoniska fotografen att göra. Filmens Diane Arbus (Nicole...

Recension av Fur: Ett fiktivt porträtt av Diane Arbus - Läs hela!

Diskussioner om Fur: Ett fiktivt porträtt av Diane Arbus  (0 diskussioner)
Kommentarer om Fur: Ett fiktivt porträtt av Diane Arbus (69 st)
ryderup (Anmäl)   13/5 2013
Känner mig träffad.
yrkeschaufföre (Anmäl)   22/10 2012
Bra skådespel från både N och R men detta är långt ifrån min intressesvär så jag nöjer mig med en tvåa.
oliver_twistor (Anmäl)   17/10 2012
Enastående film om att vara annorlunda men också att våga vara det. Mycket bra skådespel av både Nicole Kidman och Robert Downey Jr.
Rosse (Anmäl)   17/10 2012
Hade velat ge den en fyra, men sista biten drar ner tyvärr. Fin och intressant film annars.
BoheMia (Anmäl)   8/8 2012
FIlm helt i min smak. Mycket bra men slutet? Känns som om en filmstudent avslutat regin. Trots sdet en 4 och det säger en del.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Fur: Ett fiktivt porträtt av Diane Arbus