Betyg idag: 1 306 Besökare idag: 5 193

Originaltitel: Fury
Regissör:David Ayer
Utgivningsår:2014

Om Fury:

En stridserfaren sergeant som går under namnet Wardaddy leder en Sherman-stridsvagn och dess femmansbesättning på ett dödligt uppdrag bakom fiendens linjer. Wardaddy och hans män slåss emot oddsen i sina försök att angripa Nazityskland inifrån.
Se filmen på Viaplay

Regissör: Michael Bay
År: 2016
Genre: Drama, Action, Thriller, Krig
13 Hours: The Secret Soldiers of Benghazi

Brad Pitt, Logan Lerman, Shia LaBeouf, Jon Bernthal, Michael Peña, Jason Isaacs, Jim Parrack, Brad William Henke, Kevin Vance, Xavier Samuel, Anamaria Marinca, Alicia von Rittberg, Scott Eastwood, Laurence Spellman, Osi Okerafor

David Ayer

Drama, Action, Krig

USA, Kina, Storbritannien

Recension Fury

- ehansi sätter betyg 3 och skriver:
I "Fury" tas vi tillbaka till andra världskrigets sista plågsamma år. Tusentals har redan gett sitt liv till kriget och fler kommer att dö innan det är över. Nu återstår det att se vilka som tar sig levande ur mardrömmen. Året är 1945 och andra världskriget lider mot sitt slut. Och lider, det gör verkligen samtliga involverade. Tyskland, med Hitler i spetsen, är på gränsen till ett enormt nederlag...

Recension av Fury - Läs hela!

Diskussioner om Fury  (0 diskussioner)
Kommentarer om Fury (161 st)
wasteoftime (Anmäl)   22:40 7/11
Uj, här breder de på rikligt med ost på mackan på sina ställen. Vissa delar är absolut bra, men en del andra är ju bara "...". Otroligt förutsägbart och ja, intetsägande. Så intetsägande krig nu kan vara. Den målar upp grisigheten rätt bra, och det är ju till filmens fördel. 0,3 på SH-skalan.
Rai (Anmäl)   02:01 2/1
Inget märkvärdigt men funkar att se på...
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
helt ok
deswhip (Anmäl)   30/9 2017
Filmen har en cool eller häftig story, tanks är coolt! Så egentligen borde det vara lätt att lyckas med den här budgeten när man nu valt att satsa så hårt med Brad Pitt och allt. Filmen är också helt ok som underhållande action (underhållande utan att vara humoristisk). Men den når inga höjder ändå för att den är överspelad på sina ställen och de tyska soldaterna var lite för urusla i slutfighten för att det skulle kännas helt trovärdigt. Men en trea kan den få, av det svagare slaget..
jezebel (Anmäl)   28/7 2017
Så här i efterhand (var ett tag sedan jag såg den här filmen) så känns den som en av de absolut sämsta filmerna jag sett i relation till anspråket den tar.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Fury
Se filmen