Fury

Originaltitel: Fury
Regissör:David Ayer
Utgivningsår:2014

Om Fury:

En stridserfaren sergeant som går under namnet Wardaddy leder en Sherman-stridsvagn och dess femmansbesättning på ett dödligt uppdrag bakom fiendens linjer. Wardaddy och hans män slåss emot oddsen i sina försök att angripa Nazityskland inifrån.
Se filmen på Viaplay

Originaltitel: The Beast of War
Regissör: Kevin Reynolds
År: 1988
Odjuret

Brad Pitt, Logan Lerman, Shia LaBeouf, Jon Bernthal, Michael Peña, Jason Isaacs, Jim Parrack, Brad William Henke, Kevin Vance, Xavier Samuel, Anamaria Marinca, Alicia von Rittberg, Scott Eastwood, Laurence Spellman, Osi Okerafor

David Ayer

Drama, Action, Krig

USA, Kina, Storbritannien

Recension Fury

- Mat1az sätter betyg 3 och skriver:
Andra Världskriget – kriget som aldrig tycks ta slut. I alla fall i filmens värld. 70 år efter denna gigantiska konflikt fortsätter dess historier att fascinera. Idag finns närmare 1300 filmer om perioden 1939 – 1945. Och fler är på inkommande. Historien i Fury utspelar sig i Tyskland under slutrakan av kriget, april 1945. Den följer det tätt sammansvetsade manskapet i en trång Sherman pansarvagn....

Recension av Fury - Läs hela!

Diskussioner om Fury  (0 diskussioner)
Kommentarer om Fury (160 st)
Rai (Anmäl)   02:01 2/1
Inget märkvärdigt men funkar att se på...
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
helt ok
deswhip (Anmäl)   30/9 2017
Filmen har en cool eller häftig story, tanks är coolt! Så egentligen borde det vara lätt att lyckas med den här budgeten när man nu valt att satsa så hårt med Brad Pitt och allt. Filmen är också helt ok som underhållande action (underhållande utan att vara humoristisk). Men den når inga höjder ändå för att den är överspelad på sina ställen och de tyska soldaterna var lite för urusla i slutfighten för att det skulle kännas helt trovärdigt. Men en trea kan den få, av det svagare slaget..
jezebel (Anmäl)   28/7 2017
Så här i efterhand (var ett tag sedan jag såg den här filmen) så känns den som en av de absolut sämsta filmerna jag sett i relation till anspråket den tar.
Bomkia (Anmäl)   23/6 2017
Brutalt film enligt spelreglerna. Jag hatade dock det kliché-artade slutet. 3a.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Fury
Se filmen