Fyra bröllop och en begravning

Originaltitel: Four Weddings and a Funeral
Regissör:Mike Newell
Utgivningsår:1994

Om Fyra bröllop och en begravning:

Möt Charles, en 32-årig inbiten ungkarl som tycks tillbringa allt större del av sin fritid med att gå på sina vänners bröllop. Ju fler bröllop han går på, desto mer livrädd blir han att gifta sig själv. Hans ungskarlsliv har rymt mängder av charmiga och begåvade flickvänner. Men inte en enda har lyckats få honom till altaret. Så händer det. Charles möter Carrie, den mest ovanliga, vackra och livliga amerikanska han någonsin sett. Charles kämpar hårt för att inte lära känna henne eller – hemska tanke! – bli förälskad under en begravning och ytterligare tre vigslar, av vilken en dessvärre är hennes...
Se filmen på iTunes

Originaltitel: About a Boy
Regissör: Paul Weitz, Chris Weitz
År: 2002
Om en pojke
Titel: När Harry träffade Sally...
Originaltitel: When Harry Met Sally...
Regissör: Rob Reiner
År: 1989
Genre: Drama, Komedi, Romantik
När Harry träffade Sally...
Titel: The Wedding Singer
Originaltitel: The Wedding Singer
Regissör: Frank Coraci
År: 1998
Genre: Komedi, Romantik
The Wedding Singer

Hugh Grant, Andie MacDowell, Kristin Scott Thomas, James Fleet, Charlotte Coleman, John Hannah, Simon Callow, Rowan Atkinson, David Bower, Corin Redgrave, Sophie Thompson, David Haig, Anna Chancellor, Timothy Walker, Sara Crowe

Richard Curtis

Drama, Komedi, Romantik

Storbritannien
Med i listor: Startpaket 1
Diskussioner om Fyra bröllop och en begravning  (0 diskussioner)
Kommentarer om Fyra bröllop och en begravning (298 st)
emilstjernholm (Anmäl)   18:51 23/6
Såg om denna. Hade en etta utifrån minnesbilder från ungdomen men den var ju hur mysig som helst. Det enda som drar ner är att jag inte står ut med Andie McDowell.
Stygga-Vargen (Anmäl)   19/10 2016
Denna film har man ju hört mycket gott om så därför hade jag ganska höga förväntningar när jag såg den. Jag blev bara besviken för den var inte ens i närheten lika bra som jag hade förväntat mig. Den är inte jättedålig men den är inte jättebra heller. Svag 3:a.
Raimo_1985 (Anmäl)   28/9 2016
Fjärde eller femte titten och det enda jag har att anmärka på denna tokroliga film är väl att det inte är något liv imellan bröllopen. Man får ju inte reda på så mycket om personerna, det gör man inte.
sebban89 (Anmäl)   28/7 2016
Väldigt tydligt att det är Richard Curtis som har skrivit manus. Känns väldigt lik Notting Hill med all dess romcom-sötsliskighet, tyvärr dock med få undantag utan den charm som finns i Notting Hill. Manuset är stundtals så uselt att jag knappt klarar av att titta. Några scener är dock ganska roliga.
Merwinna (Anmäl)   10/1 2016
Det här är en bra, sevärd och underhållande film. Romantik, humor, starka känslor, mycket påkostade scener med många statister och all rekvisita (t.ex. bröllopsscenerna med de skotska danserna på bröllopet på det skotska slottet)... Filmen är "rik" på det sättet att det händer väldigt mycket, både stort och smått, och att det finns ett myller av människor. Huvudpersonen (Hugh Grant) är mycket lätt att tycka om.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Fyra bröllop och en begravning