Fyra bröllop och en begravning

Originaltitel: Four Weddings and a Funeral
Regissör:Mike Newell
Utgivningsår:1994

Om Fyra bröllop och en begravning:

Charles är en 32-årig inbiten ungkarl som tycks tillbringa allt större del av sin fritid med att gå på sina vänners bröllop. Ju fler bröllop han går på, desto mer livrädd blir han att själv gifta sig. Hans ungkarlsliv har rymt mängder av charmiga och begåvade flickvänner, men inte en enda har lyckats få honom till altaret. Men så möter han Carrie, den ovanligaste, vackraste och livligaste kvinna han någonsin sett.
Se filmen på iTunes

Originaltitel: About a Boy
Regissör: Paul Weitz, Chris Weitz
År: 2002
Om en pojke
Titel: När Harry träffade Sally...
Originaltitel: When Harry Met Sally...
Regissör: Rob Reiner
År: 1989
Genre: Drama, Komedi, Romantik
När Harry träffade Sally...
Titel: Love Actually
Originaltitel: Love Actually
Regissör: Richard Curtis
År: 2003
Love Actually

Hugh Grant, Andie MacDowell, Kristin Scott Thomas, John Hannah, James Fleet, Charlotte Coleman, David Bower, Simon Callow, Anna Chancellor, Timothy Walker, Sara Crowe, David Haig, Sophie Thompson, Corin Redgrave, Randall Paul, Rowan Atkinson

Richard Curtis

Drama, Komedi, Romantik

Storbritannien
Med i listor: 90-tal Top 50, Drama Top 50, Komedi Top 50, Romantik Top 50, Startpaket 1
Diskussioner om Fyra bröllop och en begravning  (0 diskussioner)
Kommentarer om Fyra bröllop och en begravning (302 st)
yrkeschaufföre (Anmäl)   11/8 2018
Det känns som evigheter sen jag såg hela den här men det är väl bara så att jag sett dela av den många gånger sen sist, svag, svag nostalgi fyra.
Rai (Anmäl)   14/2 2018
Jag bara hatar, hatar, hatar den ytter usla filmen på alla plan!!!!
zeke-bond (Anmäl)   31/1 2018
Oerhört charmig historia.
yrkeschaufföre (Anmäl)   31/12 2017
Oj, det är visst nästan 10 år sen jag såg den senast, den här gillar jag mycket och brukade se den åtminstone en gång om året.
emilstjernholm (Anmäl)   23/6 2017
Såg om denna. Hade en etta utifrån minnesbilder från ungdomen men den var ju hur mysig som helst. Det enda som drar ner är att jag inte står ut med Andie McDowell.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Fyra bröllop och en begravning