G

Originaltitel: G
Regissör:Staffan Hildebrand
Utgivningsår:1983

Om G:

Kim, Robban och Alexander har just slutat högstadiet. Kim är kär i Mia men har inte vågat ligga med henne. Han tror att hon är mycket mer erfaren än han. Han känner sig även dragen till Kristoffer som driver nattklubben G. Robban har hamnat snett i livet. Hans mamma vet ingenting om drogerna men de har ständiga gräl om Robbans sena nattvanor och underliga kompisar. En dag hinner polisen ikapp Robban. Alexander är sångare i källarbandet Barn i Bredäng. En manager lyckas övertala honom att överge sina kompisar och börja sjunga med Nürnberg 47, ett band med dekadent nyfascistisk stil.

Titel: Stockholmsnatt
Originaltitel: On the Loose
Regissör: Staffan Hildebrand
År: 1985
On the Loose

Joakim Schröder, Sebastian Håkansson, Niclas Wahlgren, Ulrika Örn, Magnus Uggla, Dominik Henzel, Niels Jensen, Ewa Fröling, Ulf Brunnberg, Lasse Strömstedt, Rebecca Pawlo, Christer Melén, Magnus Hedström, Per Åkerlund, Jean Frédéric Axelsson

Joakim Schröder, Göran Gester, Staffan Hildebrand

Drama

G - som i gemenskap, Filmen G

Sverige

Recension G

- Pollifaxen sätter betyg 5 och skriver:
De har just slutat nian. Fyllda av förväntningar ger de sig ut i livet men allt är inte en dans på rosor. Robban, spelad av Joakim Schröder, hamnar i fel sällskap och börjar att både använda och langa droger, Alexander, spelad av Sebastian Håkansson, lirar i ett rockband men vill göra karriär, hoppar av och går med i en grupp som har tydliga influenser av nazism i sina låtar. Kim, spelad av Niklas...

Recension av G - Läs hela!

Med i listor: Fiktiva musiker, Norrköping Filmfestival Flimmer 2000
Diskussioner om G  (0 diskussioner)
Kommentarer om G (359 st)
Nalleman (Anmäl)   17/7 2018
Tidsdokument men någon stor film är det sannerligen inte och skådespelarnas "insatser" lämnar mycket övrigt att önska.
Rai (Anmäl)   27/2 2018
Nja, trist film...
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
fabbe86 (Anmäl)   27/7 2017
Pajig men charmig! Mysigt Stockholmsromantisk.
Rehn108 (Anmäl)   17/10 2016
Bedrövligt. Det finns enstaka charmiga moment, men de är verkligen inte många.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till G