Galaxy Quest

Originaltitel: Galaxy Quest
Regissör:Dean Parisot
Utgivningsår:1999

Om Galaxy Quest:

De avdankade skådespelarna i en kultförklarad science fiction-TV-serie blir en dag uppsökta av riktiga utomjordingar. Dessa har fångat upp TV-sändningarna i tron att de är "historiska dokument" och nu behöver de hjälp...
Se filmen på Plejmo

Regissör: John Landis
År: 1986
Genre: Komedi, Western
¡Tre amigos!
Titel: Nu flyger vi ännu högre
Originaltitel: Airplane II: The Sequel
Regissör: Joss Whedon
År: 2005
Genre: Action, Äventyr, Science Fiction
Serenity

Sigourney Weaver, Tim Allen, Tony Shalhoub, Alan Rickman, Sam Rockwell, Justin Long, Enrico Colantoni, Patrick Breen, Missi Pyle, Daryl Mitchell, Robin Sachs, Rainn Wilson, Jed Rees, Jeremy Howard, Sam Lloyd, Wayne Pére, Kaitlin Cullum, Jonathan Feyer

David Howard, Robert Gordon (V)

Komedi, Äventyr, Science Fiction

Recension Galaxy Quest

- movieguy72 sätter betyg 3 och skriver:
Man kan nog lugnt säga att storyn är unik och att man direkt känner sympatier för dessa skådespelare som är för evigt förknippade med serien. Man kan dra kopplingar till den riktiga Star Trek serien där dom flesta skådespelarna nästan bara är förknippade med Star Trek. Humorn funkar i nästan hela filmen, det är bara i bland som man tycker att den blir lite tramsig. Specialeffekterna levererade av ILM...

Recension av Galaxy Quest - Läs hela!

Diskussioner om Galaxy Quest  (0 diskussioner)
Kommentarer om Galaxy Quest (243 st)
Rai (Anmäl)   8/2 2018
Klarar inte av Tim Allen, så denna film blev avstängd efter 26 min! URK!!!
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
karlmats (Anmäl)   5/9 2016
Vilken pärla. Att jag inte har sett den här förrän nu känns ju egentligen helt obegripligt men det gör ju inte saken sämre när jag nu gjorde slag i saken. Balansgången i att göra en Star Trek-parodi är ganska svår och här sätter man i princip varje ton rätt. Castingen är genomgående bra men att få se Alan Rickman hata livet så mycket som han gör här är i särklass det bästa med hela filmen. Vill man ha ett riktigt garv så är det här ett väldigt bra alternativ, speciellt om man är lite inne på sci-fi genren i stort. Kan inte gärna bli annat än en 4a.
erosagape (Anmäl)   14/2 2016
Bra gjord fast osäker på om den är rolig eller spännande. Lättsedd.
ulpe01 (Anmäl)   26/1 2016
Efter Alan Rickmans tragiska bortgång har jag ofta hört att hans roll här skulle vara något extra och det får jag väl hålla med om. Underhållande sci-fi-parodi som funkar fint för en kul stund med en film.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Galaxy Quest