Game of Death

Originaltitel: Game of Death
Regissör:Robert Clouse
Utgivningsår:1978

Om Game of Death:

Bruce Lee spelade in 40 minuter testfilmning och fighting-sekvenser innan han dog. Dessa byggdes sedan på av Sammo Hung och Robert Clouse till en hel långfilm där Bruce Lee utmanar den undre världen på ett "Game of Death".

Titel: Game of Death II
Regissör: Mel Brooks
År: 1981
Genre: Komedi
Det våras för världshistorien, del 1
Titel: Ett geni, två polare och en höna
Originaltitel: Un Genio, due compari, un pollo
Regissör: Damiano Damiani
År: 1975
Genre: Komedi, Western
Ett geni, två polare och en höna
Titel: Azumi 2: Death or Love
Originaltitel: Azumi 2: Death or Love
Regissör: Shusuke Kaneko
År: 2005
Genre: Drama, Action, Thriller, Äventyr, Fantasy
Azumi 2: Death or Love

Gig Young, Bruce Lee, Sammo Hung Kam-bo, Dean Jagger, Hugh O'Brian, Colleen Camp, Yuen Biao, Roy Chiao, Casanova Wong

Bruce Lee, Jan Spears, Robert Clouse

Drama, Action

Hongkong, USA
Diskussioner om Game of Death  (0 diskussioner)
Kommentarer om Game of Death (70 st)
Zebulonm (Anmäl)   20:58 20/5
Det enda bra med denna o som ger den godkänt är slutfighterna där det är Bruce Lee som fightas o inte nån B-kopia som i resten av filmen.
dudson (Anmäl)   13:19 17/5
Vilken förolämpning till en redan sten död Lee. Vadå casha in på en tragiskt avliden legend. Till det positiva. Mycket bra fighting av Wall och Samo. Sen slut-fighten med den riktiga Bruce mot jätten Karim,Guld, Älskade även den underbara flint gubb skurken#) En tragi/komisk 2a.
the bully (Anmäl)   08:14 9/2
Vad handlar denna rulle om? Varför gjordes den för? Vad fan var detta för något ens?!
Stygga-Vargen (Anmäl)   30/10 2016
Det här är riktigt bra!
Metheuz (Anmäl)   8/1 2016
En skymf mot Bruce Lee och en film som inte borde ha gjorts när originalet ändå skulle bli helt annorlunda. Några få bra minuter med den riktiga Bruce väger inte upp det andra tramset. Särskilt ful är scenen där dom helt enkelt klistrar in en stillbild av hans huvud ovanpå stand-in:ens. Blir ytterst spännande att se hur onödigt skapandet av Game of Death 2 känns...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Game of Death