Gameboy

Originaltitel: The Wizard
Regissör:Todd Holland
Utgivningsår:1989

Om Gameboy:

Corey och Jimmy är två bröder som glider ifrån varandra när deras föräldrar skiljer sig. Trots att Jimmy är en mentalt instabil pojke älskar han TV-spel, och han är verkligen duktig på det. En dag upptäcker Jimmys bror Corey hans naturbegåvning så båda beslutar sig för att resa till Los Angeles för att delta i Great Hollywood Video Game Super Tournament, men på vägen finns det vuxna som försöker ta tillbaka Jimmy.

Titel: The Goonies - dödskallegänget
Regissör: Ken Russell
År: 1975
Genre: Drama, Fantasy
Tommy

Luke Edwards, Christian Slater, Wendy Phillips, Beau Bridges, Sam McMurray, Fred Savage, Jenny Lewis, Will Seltzer, Jackey Vinson

David Chisholm

Drama, Komedi, Familjefilm, Äventyr

Filmnummer: 21925
Diskussioner om Gameboy  (0 diskussioner)
Kommentarer om Gameboy (33 st)
DrJW (Anmäl)   13/12 2018
Det är som vad James Rolfe från Cinemassacre sa om den här filmen; ingen brydde sig ett skit om handlingen och berättelsen, det här är egentligen en fullfilmskampanj och reklam för Nintendo och dess 8-bitars konsol NES. Det var också i den här filmen Nintendo presenterade sitt nya spel vid den tiden och den här skulle senare bli en av de mest klassiska spelen till deras system - Super Mario Bros. 3! Det är förståeligt om vissa människor har nostalgi för den här filmen, det skulle jag också ha om jag faktiskt hade sett den förr i tiden, men det gjorde jag inte, och alla jag kände hade inte gjort de heller. Men även om jag hade sett den här då, så skulle jag ändå inte ha brytt mig ett skit om handlingen och karaktärerna, jag hade bara brytt mig om spelen som dem visade i filmen! 1½ av 5.
Barneyk (Anmäl)   6/9 2018
Mycket charmig nostalgi och tycker den gör bitvis ett ganska bra och fint jobb att berätta om familjerelationer och så. Men mer än en stark tvåa räcker det inte till.
vonadel (Anmäl)   22/7 2016
Ja, nog är det nostalgi alltid. Det är just det som gör att den når upp till en trea. För som film är den ju verkligen inget vidare. Fred Savage är väl den som gör bäst ifrån sig skådespelarmässigt. Tankarna går till Wonder Years. 5/10
filmfreak1 (Anmäl)   10/1 2016
Får en att vilja plocka upp sitt Super Nintendo igen. Bara en sån sak gör den sevärd.
xkattenx (Anmäl)   4/9 2014
Powerglove-scenen..!