Gamer

Originaltitel: Gamer
Regissör:Mark Neveldine, Brian Taylor
Utgivningsår:2009

Om Gamer:

I en nära framtid kontrollerar spelare dödsdömda fångar i multiplayerspelet Slayers. Överlever fången 30 spel vinner han sin frihet och den morddömde Kable har kommit längre än någon annan. Folket hyllar honom som den nya tidens gladiatorhjälte och utanför den skoningslösa krigszonen väntar hans fru och barn på benådningen. Men Ken Castle, spelets excentriske skapare, har ett dolt motiv och kan inte riskera att Kable når hela vägen fram.

Titel: Death Race
Regissör: Mamoru Oshii
År: 2001
Genre: Drama, Science Fiction, Fantasy
Avalon

Gerard Butler, Michael C Hall, Ludacris, John Leguizamo, Kyra Sedgwick, Logan Lerman, Keith David, Zoe Bell, Terry Crews, Aaron Yoo, Amber Valletta, Johnny Whitworth, Milo Ventimiglia, Joseph D Reitman, Alison Lohman

Mark Neveldine, Brian Taylor

Action, Thriller, Science Fiction

Diskussioner om Gamer  (0 diskussioner)
Kommentarer om Gamer (247 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
deswhip (Anmäl)   14/8 2016
Riktigt usel.
Mysticum (Anmäl)   21/11 2015
Renodlad dynga i dess renaste form.
Krille80 (Anmäl)   8/1 2015
Trots att jag gillar filmens regissörer Mark Neveldine och Brian Taylor och det de visat upp med Crank-filmerna så fungerar inte denna film hos mig. Jag gillar regin och lekfullheten i berättandet men då jag inte är mycket för att spela spel på vare sig dator eller diverse konsoler så når den mig inte i sin handling.
Grillo (Anmäl)   22/9 2014
Gick att kolla på. Bra koncept men trist, överstressat och mtv-aktigt genomförande. Märkligt med tanke på filmens budskap. Egentligen är det här bara en remake på The Running Man om man vill vara cynisk.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Gamer
Se filmen