Onda avsikter

Originaltitel: Gang Related
Regissör:Jim Kouf
Utgivningsår:1997

Om Onda avsikter:

De två korrupterade snutarna Divinci, James Belushi, och Rodriguez, Tupac Shakur, har kommit på det bästa sättet att öka på hushållskassan rejält. De säljer beslagtagen heroin till langare, skjuter ihjäl dem med en beslagtagen revolver, tar tillbaka knarket och utreder själva morden - som de avskriver som "gägrelaterade" Deras ljusskygga verksamhet flyter på helt enligt planerna - tills en dag då langaren de skjuter visar sig vara en narkotikapolis som arbetat "undercover" Nu måste de finna en skyldig till ett mord de själva begått. En uppgift som blir betydligt svårare och farligare än de tänkt sig.

Titel: Tai-Pan
Originaltitel: The Confession
Regissör: David Hugh Jones
År: 1999
The Confession

James Earl Jones, Dennis Quaid, James Belushi, Tupac Shakur, Lela Rochon, David Paymer, Wendy Crewson, Gary Cole, Robert LaSardo, Tommy 'Tiny' Lister

Jim Kouf

Drama, Kriminalare

Criminal Intent

Diskussioner om Onda avsikter  (0 diskussioner)
Kommentarer om Onda avsikter (21 st)
Ojhda (Anmäl)   19/5 2014
Gillar denna! Skön film med riktigt softa Los Angeles miljöer! Tupac sista film, han hade kunnat bli en riktigt bra skådespelare! Stark trea!
Djason (Anmäl)   16/12 2013
Film som man kan halvtitta på utan att man inte hänger med utan större problem. Alltid kul med film där James Earl Jones ingår.
Waldo Trumbull (Anmäl)   3/12 2012
Inget man inte sett förut. Smått underhållande, men på det hela taget ganska intetsägande. Perfekt rulle att sitta och slötitta på, men förvänta dig inget bestående intryck av det hela.
Dele (Anmäl)   28/4 2010
Hyfsad, men den inledande småkomiska tonen och slutet känns tröttsamt. Stark tvåa.
högberg (Anmäl)   20/4 2009
helt ok.