Gang Tapes

Originaltitel: Gang Tapes
Regissör:Adam Ripp
Utgivningsår:2001

Om Gang Tapes:

En videokamera blir bytet i en våldsam bilstöld och en av pojkarna bestämmer sig för att dokumentera sitt och sina vänners liv.
Se filmen på CDON

Steven Wolfson, Adam Ripp

Drama, Kriminalare

Recension Gang Tapes

- Gardneer sätter betyg 1 och skriver:
Läser man på baksidan av DVD-fodralet står det att distributörerna backade ut i sista sekunden från en amerikansk biopremiär för att de trodde att detta skulle ”kasta bränsle på rasistbålet”. Att Gang Tapes skulle kasta bränsle är lite att ta i. Det är mer som ett par pinnar och kanske en kotte. Vi följer en vanlig familj i Los Angeles. De åker till ett par sevärdheter och filmar allt med en digital...

Recension av Gang Tapes - Läs hela!

Med i listor: Mokumentärer
Diskussioner om Gang Tapes  (0 diskussioner)
Kommentarer om Gang Tapes (19 st)
yangbo (Anmäl)   16/5 2018
Guiness rekord på att säga antalet "fuck", "motherfucker", "nigga", "shit", under en enda film, måste helt enkelt vara rekord. Bitch sa de faktiskt inte för många ggr, blev riktigt chockad där, hörde bara ett par bitch ass niggah genom hela filmen. I varje mening under hela filmen var det minst ett av ovanstående ord, mkt mer än under en vanlig ghetto film. Slog nog t.om. the Games debutalbum, eftersom han i den skivan skrek Dr Dre ca 4200 ggr också. Ett tag var det minst ett oftast två och ibland 3st "nigga" i varje mening, no joke, och nej jag är inte rasist för att jag bara påpekar exakt vad som hände i filmen utan att överdriva, pallar inte skriva the n-word när filmen var som den var, blir ju parodi nästan om jag ska skriva n-word faktiskt. Ganska överdrivet mobb deep gangsta, snubbar som aldrig hållt i en äkta pistol får leva ut sina fantasier efter att ha lyssnat på för mkt gangsta rap får här nu en ypperlig chans att leva ut hela registret, vilket de gör det rätt bra, även om det är sjukt lätt, hur svårt manus är det egentligen, lär dig 4 ord och spela jättetuff. Var lite för mkt not keeping it real överdrift i det hela, men ändå kul, ungefär som en extremt överdriven hip hop video med tanke på att musiken var ändå schysst, faktiskt precis innan Kanye kom och förstörde hela gamet totalt och allt som händer med hiphop därefter, så det var en hel del schysst musik. En 3a för rekordet eller rekordförsöket (dvs komedin, parodi faktorn, hade kanske fått ännu högre om man hade haft en extra stark gås), helt klart 4a för musiken. Men kan omöjligt få en 4a för att pojkarna är för tuffa och coola, jäääävligt tuffa, yeah homey, yeah yeah.
KurtKarlsson (Anmäl)   30/8 2008
Se värd. Om man vill se vad som händer i ghetton /gangstervärlden..
Hagbarth (Anmäl)   5/1 2008
Skilldrar verkligheten på ett skit bra sätt.
Docklands (Anmäl)   16/5 2007
Fint soundtrack det ska sägas i alla fall, inte först med den här typen av ideé på film, men den har verkligen en del oförlömliga höjdpunkter
thorling (Anmäl)   4/4 2007
riktigt bra