Gangs of New York

Originaltitel: Gangs of New York
Regissör:Martin Scorsese
Utgivningsår:2002

Om Gangs of New York:

Berättelsen utspelar sig från 1846 och avslutas 1863 med de uppror som följde inkallelserna till det amerikanska inbördeskriget. Filmen fokuserar på konflikterna mellan de vita anglosaxiska invånarna och de irländska immigranterna i New York.
Se filmen på Netflix

Regissör: Antoine Fuqua
År: 2001
Genre: Drama, Action, Kriminalare, Thriller
Training Day

Cameron Diaz, Leonardo DiCaprio, Liam Neeson, John C Reilly, Daniel Day-Lewis, Jim Broadbent, Gary Lewis, Brendan Gleeson, Henry Thomas, Stephen Graham, Eddie Marsan, Alec McCowen, David Hemmings, Cara Seymour, Lawrence Gilliard Jr, Roger Ashton-Griffiths

Jay Cocks, Steven Zaillian, Kenneth Lonergan

Drama, Kriminalare

Recension Gangs of New York

- niljoh sätter betyg 4 och skriver:
Gangs of New York är en film som ger en bra inblick i människors levnadsförhållanden under denna tid. Man har lyckats bygga scenerier som exakt replikerar denna tidsanda. Vilket skapar underbara bilder i Martin Scorsese mästerliga sinne. Denna man som skapat storslagna filmer som Taxi Driver, Maffiabröder, Casino och Tjuren från Bronx. Han har ofta genom sitt radikala sätt att filma skapat en ny värld...

Recension av Gangs of New York - Läs hela!

Diskussioner om Gangs of New York  (0 diskussioner)
Kommentarer om Gangs of New York (762 st)
V70 (Anmäl)   28/12 2018
Parodisk.
BarryHero (Anmäl)   13/11 2018
Daniel Day-Lewis är enorm i den här filmen och räddar betyget 3 samt filmen i övrigt. Hans karaktär och skådespel är behållningen i den här iflmen som verkligen inte känns som någon Scorsese-film. DiCaprio är sådär och samma sak med Cameron Diaz. Tvivlar på att denna film fått 10 Oscars-nomineringar om någon annan än Scorsese stod för regin med samma slutprodukt. Nog den svagaste Scorsese jag sett men Day-Lewis, set-designen, och kostymerna är värda att se. Även överraskande blodig film.
Starkbröl (Anmäl)   30/3 2018
"Allt andas kvalitet" är det någon som har skrivit tidigare och det är väl på pricken: men det som andas kvalitet, genom det fantastiska hantverket, behöver inte innehålla så mycket substans. Första gången jag såg denna film förstod jag inte alls de politiska undertonerna, nu är det svårt att missa dem, filmen är en skildring av makt. Tyvärr är det ganska klumpigt gjort; det känns som att det finns en stark bakomliggande idé som författats bort i manuset. Filmen kunde ha varit magnifik men är nu bara en ovanligt våldsam bagatell på gränsen till tvåan.
Johjt (Anmäl)   23/3 2018
Sämst.