Gangster

Originaltitel: Gangster
Regissör:Steve Aalam
Utgivningsår:2007

Om Gangster:

Thomas Ståhl styr sitt maffiaimperium med järnhand och hans inflytande överskrider alla gränser. I historiens centrum står gangstern Antonio Moro som kämpar för att lämna maffian och överklasskillen Alexander Klintberg som samtidigt dras in i den kriminella världen. Civilpolisen Tanya Pilfors och hennes kollega kriminalkommissarie Kent Lundstedt leder Stockholmspolisens kamp mot den organiserade brottsligheten.
Se filmen på CDON

Regissör: Erik Gustavson
År: 2000
Genre: Thriller
Dykaren

Mikael Persbrandt, Kjell Bergqvist, Peter Gardiner, Zara Zetterqvist, Kajsa Ernst, Aliette Opheim, Mats Helin, Malou Hansson, Jenny Lampa, Lukas Loughran, Martin Aliaga, Tomas Glaving, Björn Andersson, Pia Green, Tobias Hjelm, Alida Morberg

Steve Aalam

Drama, Kriminalare

Sverige
Med i listor: Filmtipsets Sämsta 250
Diskussioner om Gangster  (0 diskussioner)
Kommentarer om Gangster (183 st)
hardcore (Anmäl)   14/7 2018
Detta skulle bli en svensk motsvarighet till gudfadernfilmerna. Problemet är att det är ointressant. Man känner inte direkt någon sympati för någon av karaktärerna och många är rent av dåliga i sina roller. Konstigt att två av sveriges största skådespelare lyckades att bli övertalade till detta trams.
Filmfantast86 (Anmäl)   30/10 2017
Gigi1943 (Anmäl)   20/5 2013
Ojojoj, tanterna (damerna) var överlag så dåliga så man satt och fnittrade hela tiden och den lilla Z-tjejen (såg man inte henne i en ungdomsfilm för några år sen?) hon borde nog ta jobb som städerska istället, ursdäkta men det hästansiktet vill jag slippa se på filmduren (förslåt!) och inte såg jag var Ernst var, vilken roll hade hon, var en morsa eller??? Jag älskar sveenska skådisar och Kjelle B är en av de absoluta favoriterna men ... jaa, kul hade jag ju för nog var detta en parodi, det var ju inte mycket man hörde av talet första hälften men mot slutet uppfattade jag ett och annat (Kjelle B talar alltid tydligt, han behöver inte vara textad). Men jag slumrade inte till trots att timmen var sen, det var alltigenom fnisskul att se denna "hårdkokta" gangsterfilm, he he he.
kavorka1 (Anmäl)   19/12 2012
Är denna film ett skämt?! Har de själva tittat på den innan de släppte ut den!?
Xenox (Anmäl)   15/7 2012
Ganska misslyckad gangsterfilm.