Gangster Squad

Originaltitel: Gangster Squad
Regissör:Ruben Fleischer
Utgivningsår:2013

Om Gangster Squad:

Mot slutet av 1940-talet kontrolleras Los Angeles helt av maffialedaren Mickey Cohen. För att förgöra Cohens imperium tillsätts en hemlig styrka inom LAPD ledd av Sgt. John O'Mara och Jerry Wooters som måste ta till alla metoder för att befria staden från en av de farligaste maffiorna genom tiderna.

Titel: De omutbara
Genre: Drama, Kriminalare
American Hustle
Titel: Sin City
Originaltitel: Sin City
Regissör: Robert Rodriguez, Frank Miller (II)
År: 2005
Genre: Action, Kriminalare, Thriller
Sin City

Josh Brolin, Ryan Gosling, Sean Penn, Emma Stone, Mireille Enos, Anthony Mackie, Robert Patrick, Michael Peña, Giovanni Ribisi, Nick Nolte, Sullivan Stapleton, Holt McCallany, Troy Garity, Austin Abrams, Jon Polito, James Landry Hébert, John Aylward

Will Beall

Drama, Action, Kriminalare, Thriller

Recension Gangster Squad

- rikirock sätter betyg 3 och skriver:
Ruben Fleischer ( Zombieland ) har skapat en visionellt snyggt gangsterdrama med en otroligt ensemble av stjärnor från Hollywoods toppelit. Filmen börjar med en snygg slow - motion scen där Mickey Cohen boxas på en boxningssäck. Redan där vet jag att det här kommer bli ett par underbara 2 timmar av härlig blandning. Blandning av 40 - talet som speglar sin glans i varenda scen, ett mörkt och skitigt...

Recension av Gangster Squad - Läs hela!

Diskussioner om Gangster Squad  (0 diskussioner)
Kommentarer om Gangster Squad (193 st)
vonadel (Anmäl)   29/11 2018
Helt ok, men allt för klyschig för ett högre betyg. Tycker de hade "spögat ut" Penn lite väl mycket också. Han brukar ju annars göra ett gediget jobb, men blev snudd på parodisk här. 6/10
daniel77 (Anmäl)   15/11 2017
Börjar som en rätt okej De omutbara-variant. Ryan Gosling är lite kass, men i övrigt bra skådisar. Mot slutet blir det bara trött actionsörja av alltsammans...
Murvel48 (Anmäl)   25/1 2017
Lite för mycket trivial action för att kunna vara ett riktigt bra gangsterdrama men det får bli en betygsfyra - om än svag.
Luca Canali (Anmäl)   13/11 2016
inte så pjåkig. funkar som ett oseriöst alternativ till de omutbara. betyg: bra- (58/100).
Rele (Anmäl)   14/10 2016
En actionfilm med många kända skådespelare. Rullen var kass men på grund av skådespelarna ger jag en tvåa.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Gangster Squad