Garden State

Regissör:Zach Braff
Utgivningsår:2004
Antal betyg:19709 betyg

Om Garden State:

Den halvdana tv-skådisen Andrew går på starka antidepressiva medel och lever sitt liv halvt avtrubbad. När hans mor dör beslutar han att göra ett uppehåll med pillerätandet och återvända från Los Angeles till sin barndomsstad i New Jersey för att vara med på sin mors begravning. Han återser sina gamla barndomskamrater och känner sig plötsligt mer levande än någonsin.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Gus van Sant
År: 2011
Genre: Drama, Romantik
Restless

Zach Braff, Natalie Portman, Peter Sarsgaard, Ian Holm, Armando Riesco, Jean Smart, Jim Parsons, Ann Dowd, Ato Essandoh, Ron Leibman, Jackie Hoffman, Method Man, Denis O'Hare, Debbon Ayer, Alex Burns, Michael Weston, Geoffrey Arend, Amy Ferguson

Zach Braff

Drama, Komedi, Romantik

Recension Garden State

- usr sätter betyg 2 och skriver:
När jag hörde att Scrubs-killen Zach Braff skulle spela huvudrollen i en film, som han dessutom själv både skrivit och regisserat, kände jag mig till en början skeptisk. Men efter att filmen fått strålande recensioner — samt jämfördes med två av 2004 års bästa filmer — kände jag mig tvungen att ge den en chans. Garden State handlar om Andrew Largeman — en misslyckad skådespelare, som under hela ung-...

Recension av Garden State - Läs hela!

Med i listor: 2000-tal Top 50, Filmtipsets Topp 250, Komedi Top 50, Norrköping Filmfestival Flimmer 2005, Romantik Top 50, Skövde Filmfestival 05, Stockholm XV Competition
Filmnummer: 20693
Diskussioner om Garden State  (0 diskussioner)
Kommentarer om Garden State (1293 st)
Rai (Anmäl)   12:34 21/3
He, he, ähe filmen är ju skön att titta på. Visst lite tramsig här och där, men den har en visst poäng. Jag gillar den!! Visst en deprimerad kille möter en levnadsglad och lite egen tjej och livet blir till glädje igen. Lite klyschigt kanske, men, men.
Filmfantast86 (Anmäl)   12/10 2017
Överskattad
Starkbröl (Anmäl)   2/3 2017
Inte speciellt vare sig: smart, rolig, annorlunda, tänkvärd, känslosam. Svag trea. Småputtrig ibland, halvknasig ibland, men det blir aldrig riktigt engagerande, kanske för att Braff spelar en känslolös snubbe. Han är inte heller en speciellt lysande skådis. Portman är däremot bra och trovärdig.
Krantzylvania (Anmäl)   13/1 2017
Jag har sett Fantastiska Garden state ännu en gång, det måste vara filmen jag sett flest gånger i vuxen ålder!
Stygga-Vargen (Anmäl)   1/10 2016
Uruselt på alla sätt och vis!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Garden State