Gardens of the Night

Originaltitel: Gardens of the Night
Regissör:Damian Harris
Utgivningsår:2008

Om Gardens of the Night:

Då en åttaårig flicka blir kidnappad inbillar hon sig att hennes familj inte vill veta av henne. Efter att ha genomlevt nio år av skräck släpps hon fri tillsammans med ett annat offer. Vid sjutton års ålder har hon ingen att vända sig till och försöker tillsammans med sin vän att överleva på gatan.

Gillian Jacobs, Evan Ross, Ryan Simpkins, Jermaine Scooter Smith, Tom Arnold, Kevin Zegers, John Malkovich, Carlie Westerman, Kyle Gallner, Evan Peters, Harold Perrineau, Jeremy Sisto, Cornelia Guest, Shiloh Fernandez, Peta Wilson

Damian Harris

Drama

Diskussioner om Gardens of the Night  (0 diskussioner)
Kommentarer om Gardens of the Night (8 st)
sparriskrigarn (Anmäl)   13/8 2013
Börjar ganska lovande men går snabbt utför. Ett väldigt starkt och viktigt ämne slarvas bort totalt och trovärdigheten är väldigt låg. Sättet folk agerar och reagerar på i olika situationer kan nog ingen känna igen sig i. Över huvud taget är känslan jag har igenom filmen "polerad misär". Allt är så tamt, huvudpersonen är alldeles för snygg och stylad under omständigheterna och ingen visar äkta känslor eller lider särskilt mycket. Uselt skådespel och otydligt manus drar ner ytterligare och filmen visar stor respektlöshet mot ämnet. Nästan helt värdelös.
answai (Anmäl)   11/6 2012
Väldigt ojämn. Grundhistorien förvaltas inte utan ter sig som alltmer osannolik. Sättet på vilket personerna reagerar är krystat och osannolikt, vilket drar ner ordentligt. Och slutet är bara korkat.
Mikka (Anmäl)   10/1 2012
Ett så starkt ämne bör förvaltas bättre. Dåligt manus och för det mesta uselt skådespeleri.
ami86 (Anmäl)   23/10 2011
Finns betydligt bättre filmer att se som behandlar just detta ämne. Den här lyckas tyvärr inte att skapa någon trovärdig känsla. Man väntar förgäves på att filmen liksom ska gripa tag i en, men det gör den dessvärre aldrig riktigt.
Endymion (Anmäl)   14/1 2011
Mycket som kändes off. Lite väl amatörmässigt filmande och klippande. Första parten om Leslie och Donnie som små är sjukt nog det bästa med filmen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Gardens of the Night