Generation Kill

Regissör:Susanna White, Simon Cellan Jones
Utgivningsår:2008
Antal betyg:1965 betyg

Om Generation Kill:

Mini-serien bygger på en bok med samma namn, skriven av Rolling Stone-journalisten Evan Wright, och skildrar författarens upplevelser som inbäddad reporter på plats i Irak vid tidpunkten för Irakkrigets inledning 2003. Generation Kill spelades in i Namibia, Sydafrika samt Mozambique och i huvudfokus är de fyrtiotalet sergeanter, korpraler, majorer och andra medlemmar som utgör den amerikanska marinkårens första spaningsbataljon

Titel: Krigets unga hjärtan
Originaltitel: Exit Through the Gift Shop
Regissör: Banksy
År: 2010
Exit Through the Gift Shop

Jon Huertas, Kellan Lutz, James Ransone, Alexander Skarsgård, Sean Brosnan, Lee Tergesen, Stark Sands, Billy Lush, Jonah Lotan, Wilson Bethel, Pawel Szajda, Marc Menchaca, Michael Kelly, David Barrera

David Simon, Ed Burns, Evan Wright

Drama, Krig, Mini-serie

Med i listor: Mini-serie Top 50
Diskussioner om Generation Kill  (0 diskussioner)
Kommentarer om Generation Kill (76 st)
Barneyk (Anmäl)   14:27 3/2
Jag tror jag hade uppskattat det här mycket mer om jag hade ett det när det var mer aktuellt. Överlag är jag så sjukt jävla trött på empatistörda jävla machomän och till en början med kräks jag på den vidriga jargongen men efter ett litet tag släpper det och inte är fullt så illa. En serie som visar på mycket som var fel med kriget och som också får mig att tänka på hur krigsmakten är beroende av att upprätthålla dom giftiga idealen för att ha soldater som är villiga att offra sina liv utan att reflektera över varför. Serien känns väldigt naturlig och levande. Men mer än en trea är det liksom inte nära i dagsläget.
#54 (Anmäl)   31/3 2018
David Simon har blivit lite av min husgud.
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
92axha10 (Anmäl)   24/2 2017
Trovärdig och fascinerande i sin absurdhet. Skildrar på övertygande sätt vilket illa skött krig det var.
foppa99 (Anmäl)   29/9 2016
väldigt bra i smått o stort
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Generation Kill