Geostorm

Originaltitel: Geostorm
Regissör:Dean Devlin
Utgivningsår:2017

Om Geostorm:

En man ger sig ut i rymden för att förhindra klimatkontrollerande satelliter från att skapa en storm av episka proportioner. Samtidigt upptäcker hans bror planer på avrättningen av den amerikanska presidenten.

Titel: Quantum Apocalypse
Originaltitel: Quantum Apocalypse
Regissör: Justin Jones (I)
År: 2010
Regissör: Michael Bay
År: 1998
Genre: Action, Romantik, Thriller, Äventyr, Science Fiction
Armageddon

Gerard Butler, Jim Sturgess, Abbie Cornish, Alexandra Maria Lara, Daniel Wu, Eugenio Derbez, Amr Waked, Adepero Oduye, Andy Garcia, Ed Harris, Robert Sheehan, Richard Schiff, Mare Winningham, Zazie Beetz, Talitha Eliana Bateman, Daniella Garcia

Dean Devlin, Paul Guyot

Action, Thriller, Science Fiction

Diskussioner om Geostorm  (0 diskussioner)
Kommentarer om Geostorm (27 st)
HerrNenne (Anmäl)   04:55 19/2
Det är ju standardformulär 1A när det gäller katastroffilm och det är inte precis ett fyndigt manus som leder oss dit. Superskurkar känns alltid lite fel ute när det inte finns någon superhjälte där bredvid, amerikaner räknas inte. Men det är hyfsat underhållande och med ett fåtal undantag inte plågsamt dåligt/pinsamt. Det är platt och kräver att man stänger av hjärnan lite för att ta sig igenom.
Pyong (Anmäl)   23:10 7/2
Du vet att det är illa när en film från 90-talet har bättre effekter än en film från 2017... Det är svårt att avgöra var det dåliga skriptet slutar och det dåliga skådespelet börjar, med ett dåligt utförande av dåligt skrivna dialoger i ett otroligt dåligt manus. Jag är ett stort fan av katastroffilmer som kan uppskatta även dåligt gjorda sådana så som Day After Tomorrow, men detta är en film jag aldrig kommer se igen då den inte kan uppskattas varken som högbudgetfilm eller som b-film. Inte ens etablerade skådespelare som Harris, Garcia, Butler eller Sturgess kunde rädda den här filmen - det är så dåligt skriven den är...
Robkiller (Anmäl)   13:48 28/1
Väderkatastroffilm... känns om en SyFy rulle med betydligt högre budget för effekter, men handlingen är precis lika usel och ologisk... det här blir bara dumt för det mesta.
isecore (Anmäl)   22:01 25/1
Platt, tråkigt, paint-by-numbers-skräp. Varför ger folk pengar till sån här smörja?
kexchokladet (Anmäl)   17:22 25/1
Ja, jag vet att man förväntas tycka det här dåligt, men jag tycker ju dessa rullar ändå har en viss dragningskraft. Svag trea.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Geostorm