Geostorm

Originaltitel: Geostorm
Regissör:Dean Devlin
Utgivningsår:2017

Om Geostorm:

En man ger sig ut i rymden för att förhindra klimatkontrollerande satelliter från att skapa en storm av episka proportioner. Samtidigt upptäcker hans bror planer på avrättningen av den amerikanska presidenten.

Titel: Day After Tomorrow
Originaltitel: The Day After Tomorrow
Regissör: Roland Emmerich
Genre: Action, Romantik, Thriller, Äventyr, Science Fiction
Armageddon
Titel: Quantum Apocalypse
Originaltitel: Quantum Apocalypse
Regissör: Justin Jones (I)
År: 2010
Genre: Science Fiction
Quantum Apocalypse

Gerard Butler, Jim Sturgess, Abbie Cornish, Alexandra Maria Lara, Andy Garcia, Ed Harris, Talitha Eliana Bateman, Zazie Beetz, Daniel Wu, Eugenio Derbez, Amr Waked, Adepero Oduye, Robert Sheehan, David S Lee, Richard Schiff, Mare Winningham

Dean Devlin, Paul Guyot

Action, Thriller, Science Fiction

Diskussioner om Geostorm  (0 diskussioner)
Kommentarer om Geostorm (54 st)
Ranma (Anmäl)   20:31 28/3
Rätt så fånig onekligen, men jag tycker ändå den är ganska underhållande och helt sevärd vad katastroffilmer beträffar. 2+
fisk0 (Anmäl)   01:55 18/3
Lite förvånad över hur negativ kritik den fått. Är ju en riktig dussinfilm i genren. Dum och absurd, men jag tyckte den var underhållande. Typ Under Belägring 2 möter The Day After Tomorrow. Sevärd på Netflix åtminstone, kanske varit mer av en besvikelse om jag köpt den.
Sovande_mannen (Anmäl)   23:22 23/1
Snyggt gjord i sinna stunder. Trodde den skulle handla om något helt annat. Annars rätt så löjlig och så typiskt usa som alltid.
JohnTron (Anmäl)   27/12 2018
Man behöver faktiskt inte se den här filmen. Bara det att se att filmens regissör heter Dean Devlin räcker. Han har tidigare stått för manuset till bl a Stargate, Godzilla och Independence Day. Har man dessutom sett Armageddon så kan man hela storyn - och den här filmen är inte bättre.
the Feber (Anmäl)   11/12 2018
Den börjar faktiskt helt okej och ett tag funderar jag på om den inte är bättre än sitt rykte. Ganska snart bevisar filmen att den är sämre än sitt rykte. Allt från storyn, logiken och effekterna är så pinsamt dåliga att jag skäms bakom min kudde.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Geostorm