Geostorm

Originaltitel: Geostorm
Regissör:Dean Devlin
Utgivningsår:2017

Om Geostorm:

En man ger sig ut i rymden för att förhindra klimatkontrollerande satelliter från att skapa en storm av episka proportioner. Samtidigt upptäcker hans bror planer på avrättningen av den amerikanska presidenten.

Titel: Independence Day: Återkomsten
Genre: Action, Romantik, Thriller, Äventyr, Science Fiction
Armageddon
Titel: Quantum Apocalypse
Originaltitel: Quantum Apocalypse
Regissör: Justin Jones (I)
År: 2010
Regissör: Jeff Burr
År: 2012
Genre: Action, Thriller, Science Fiction
Alien Tornado

Gerard Butler, Jim Sturgess, Abbie Cornish, Alexandra Maria Lara, Daniel Wu, Eugenio Derbez, Amr Waked, Adepero Oduye, Andy Garcia, Ed Harris, Robert Sheehan, Richard Schiff, Mare Winningham, Zazie Beetz, Talitha Eliana Bateman, Daniella Garcia

Dean Devlin, Paul Guyot

Action, Thriller, Science Fiction

Diskussioner om Geostorm  (0 diskussioner)
Kommentarer om Geostorm (38 st)
Bamsemannen (Anmäl)   20:49 10/6
Ok, popcornsrulle med värdelös story
Kurosawafan (Anmäl)   13:05 3/6
såg på flyget och det är vad den räcker till: istället för att ha ännu tråkigare...
Sir_Lord (Anmäl)   19:29 13/5
Filmen räddas från 1an i betyg för att den ändå underhöll litegrann i sin kalkonighet. Blir aldrig spännande någonstans, skämskudde på de flesta skådespelarna. Någorlunda stormeffekter. Sett bättre, sett sämre.
Sture Stenhög (Anmäl)   03:06 6/5
Ska man tolka det här som att det officiellt har tagit slut på idéer till katastroffilmer? Här presenterar man lite hastigt ett riktigt nonsensscenario och förväntar sig att vi faktiskt ska bry oss om vad som händer efter det. Filmen tappar mig redan där. Men det är nog ändå dialogen som sticker ut mest med sin totala uselhet, den som skrev den borde antagligen skjutas. Om det är Devlin som är den skyldige vet jag inte, men han är tydligen någon form av protegé till Roland Emmerich, och som regissör känns han verkligen som en blek Rolle-kopia. Gerard Butler blir väl inte direkt en bättre skådespelare med åren heller. Det går dock inte att komma ifrån att det här är så osannolikt dumt att det stundtals blir ganska roligt att titta på, så nog har jag spenderat min tid sämre allt
DaKKa (Anmäl)   15:52 1/5
Underbart kalkonig och kul!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Geostorm
Se filmen