Geralds lek

Originaltitel: Gerald's Game
Regissör:Mike Flanagan
Utgivningsår:2017

Om Geralds lek:

Ett par vill krydda sexlivet i en öde stuga, men leken förvandlas till en mardröm när han plötsligt dör och hon är fastbunden vid sängen, samtidigt som något övernaturligt verkar iaktta henne.

Titel: Lida
Regissör: Franck Khalfoun
År: 2007
Genre: Thriller, Skräck
P2

Carla Gugino, Bruce Greenwood, Chiara Aurelia, Carel Struycken, Henry Thomas, Kate Siegel, Adalyn Jones, Bryce Harper, Gwendolyn Mulamba

Mike Flanagan, Jeff Howard

Thriller, Skräck

Med i listor: Stephen King
Diskussioner om Geralds lek  (0 diskussioner)
Kommentarer om Geralds lek (22 st)
annihilat0r (Anmäl)   29/4 2018
En stämningsfull och stundtals läskig film som varaktigt höll mig i sitt grepp.
Bozze80 (Anmäl)   3/3 2018
Lite småflummigt upplägg med "drömmarna", men det fungerar oväntat bra! Dessutom några riktigt vidriga scener som verkligen får en att vrida på sig i soffan.
-kakihara- (Anmäl)   24/2 2018
Väger mellan en trea och en tvåa för mig. Vissa scener väldigt bra och obehaglig på sina ställen men samtidigt jäkligt seg mellan varven. Väldigt skum film. Svårt att bestämma mig för vad jag egentligen tyckte.
ekneB (Anmäl)   28/12 2017
Sett väldigt blandat om den här så förväntningarna var väl lagom måste jag säga. Men blev positivt överaskad, andra halvan av filmen är faktiskt riktigt bra och den har en väldigt bra reveal i slutet som jag inte hade förväntat mig!
the Feber (Anmäl)   27/12 2017
Helt okej stillsam rysare. Lite väl klen kanske. Hände väldigt lite. Lite för få spänningsmoment. Hade några riktigt fina scener, men känns som man kunde gjort något bättre med samma plot.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Geralds lek