German Fried Movie

Originaltitel: German Fried Movie
Regissör:Uwe Boll, Frank Lustig
Utgivningsår:1992

Om German Fried Movie:

I denna politiska satir, som också är hans regissörsdebut, ger sig Uwe på kommersialismen med en samling osammanhängande humorsketcher. En tysk version av The Kentucky Fried Chicken gjord på minimal budget.

Titel: News Movie
Regissör: John Landis
År: 1977
Genre: Komedi
The Kentucky Fried Movie

Uwe Boll, Nadeshda Brennicke, Jürg Löw, Michael Rasmussen, Jo Betzing, Roland Jankowsky

Uwe Boll, Frank Lustig

Komedi

Tyskland
Diskussioner om German Fried Movie  (0 diskussioner)
Kommentarer om German Fried Movie (3 st)
the bully (Anmäl)   27/8 2012
VILL SE
Sture Stenhög (Anmäl)   22/7 2012
Så det var här allt började för den gode Uwe. Sketch-baserade filmer är nästan alltid ojämna, och det här är inget undantag, det finns helt klart en del grejer som är riktigt kul, men också ganska mycket som är ganska mediokert, Att humorn är väldigt svart och politiskt inkorrekt uppskattar jag helt klart, men samtidigt känns det som att det i lite för stor grad blir ett egenvärde i att skämta om saker som man inte får skämta om. En del grejer man driver med känns ju ganska daterade vid det här laget också. Men det är iaf alltid en fröjd när Uwe själv dyker upp framför kameran, och nog får man ändå säga att det här hamnar på övre halvan av Uwes verk. Man önskar ju lite att han kunde göra fler komedier, det är ändå på det området han har störst potential
karlmats (Anmäl)   13/2 2011
Intressant att få se Uwes första alster men nog hade jag förväntat mig lite mer än så här allt. Första halvan innehåller nog ingenting som är det minsta kul, sen kommer man igång med lite politisk inkorrekt ammunition och det är till slut uthärdligt att se klart på det här. Något bestående intryck lämnar det dock knappast. Kul att se Uwe själv framför kameran, mer karismatisk herre får man leta efter. En blandning av Monty Python och Parasit-TV som kanske ibland lite för plump i sin samhällskritik. Uwes monolog om hur man blir rik är dock underbar så 2an måste ändå sättas.