Get Hard

Originaltitel: Get Hard
Regissör:Etan Cohen
Utgivningsår:2015

Om Get Hard:

En affärsman anlitar en tuff kille så han kan lära sig att överleva hans kommande fängelsestraff.

Titel: Big Stan
År: 2016
Genre: Komedi, Action, Kriminalare
Film nr.: 120105
Central Intelligence

Will Ferrell, Kevin Hart, Craig T Nelson, Alison Brie, Edwina Findley Dickerson, Ariana Neal, T I, Dominique Perry, Paul Ben-Victor, Greg Germann, Erick Chavarria, Katia Gomez, TJ Jagodowski, Ron Funches, Joshua Joseph Gillum, John Mayer, Dan Bakkedahl

Etan Cohen, Jay Martel, Ian Roberts (II)

Komedi

Recension Get Hard

- jotnan sätter betyg 2 och skriver:
Will Ferrell spelar James King, en vit multimiljonär med ett team av latin-amerikanska hushållerskor och en gäststuga till sin gäststuga. När han blir ditsatt för skattefusk vill domaren göra ett exempel av honom genom en tioårig dom på ett av dem värsta fängelserna i Kalifornien. För att slippa bli våldtagen måste han tuffa upp sig inför fängelsetiden och helt enkelt ”Get Hard” (som självklart används...

Recension av Get Hard - Läs hela!

Diskussioner om Get Hard  (0 diskussioner)
Kommentarer om Get Hard (54 st)
Spidde (Anmäl)   05:43 16/10
Helt ok amerikansk komedi i typisk Will Ferrell-stil. Lite ojämn men några scener är riktigt lyckade. Hade varit kul om de utforskat de sjuka kontrasterna i det amerikanska samhället lite mer, nu blev det lite platt på den fronten.
deswhip (Anmäl)   23:57 8/6
Filmidén är bra och Will Ferrell håller stilen, jag själv gillar inte Kevin Hart så mycket och tyvärr är han också sig lik. Några skratt blir det absolut men slutresultatet är tyvärr endast mediokert, humorkvalitén är för ojämn. 2+
Filmfantast86 (Anmäl)   30/10 2017
Christofer (Anmäl)   26/3 2017
Jag är fullt medveten om att jag nu sätter ett överbetyg, men trots alla klischéer och överspel från både Ferrell och Hart så bjöd det på en hel del skratt emellanåt. Därmed är trean ett faktum.
Totenkopf (Anmäl)   30/11 2016
Will Ferrel levererar igen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Get Hard