Get Low

Originaltitel: Get Low
Regissör:Aaron Schneider
Utgivningsår:2009

Om Get Low:

Den impopuläre enstöringen Felix Bush har börjat grubbla över den oundvikliga dagen då han ska dö; hur kommer hans begravning att bli? På begravningsbyrån Quinn Funeral Home tar man emot honom med öppna armar. Frank som äger byrån tvekar inte ett ögonblick att tillmötesgå Felix önskan om attarrangera hans begravning, även om det innebär att Felix i högsta grad kommer vara i livet under akten...
Se filmen på Plejmo

Regissör: Anders Thomas Jensen
År: 1998
Genre: Komedi
Valgaften

Robert Duvall, Sissy Spacek, Bill Murray, Lucas Black, Gerald McRaney, Bill Cobbs, Scott Cooper, Lori Beth Edgeman, Linds Edwards, Andrea Powell, Chandler Riggs, Danny Vinson, Blerim Destani, Tomasz Karolak, Andy Stahl

Chris Provenzano, C Gaby Mitchell

Drama, Mysterium

The Funeral Party, Get Low - The Funeral Party

USA, Tyskland, Polen
Diskussioner om Get Low  (0 diskussioner)
Kommentarer om Get Low (73 st)
alf (Anmäl)   6/4 2015
Soppa på en spik
AlbinWesley (Anmäl)   23/4 2014
Den bygger upp bra men levererar kanske inte riktigt som önskat. Duvall är toppen dock. Hade kunnat bli oerhört bra.
smillans (Anmäl)   26/12 2013
Gillade denna starkt. Riktigt bra film. Sorglig och konstigt hur livet kan te sig. Men sjukt bra.
Engravadlax (Anmäl)   30/8 2013
Välspelat, småkul, men mycket riktigt antiklimatisk upplösning, jag kände ingenting under de sista minuterna... luften gick liksom ur, det lilla tryck som fanns.
Ajax Swan (Anmäl)   30/5 2013
Lågmäld, men intressant historia. Duvall är mästerlig som vanligt och kompletteras väl av en nedtonad Bill Murray. Inget mästerverk, men en ovanlig och något oförutsägbar story gör detta till en sevärd film. 4:a (7/10)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Get Low
Se filmen