Get on Up

Originaltitel: Get on Up
Regissör:Tate Taylor
Utgivningsår:2014

Om Get on Up:

En biografi om James Browns resa från extrem fattigdom till att bli en av de mest inflytelserika musikerna i historien.
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: Black and White
Regissör: Craig Lahiff
År: 2002
Black and White

Chadwick Boseman, Nelsan Ellis, Dan Aykroyd, Viola Davis, Lennie James, Fred Melamed, Craig Robinson, Jill Scott, Octavia Spencer, Josh Hopkins, Tika Sumpter, Aunjanue Ellis, Tariq Trotter, Aloe Blacc, Keith Robinson, Brandon Mychal Smith

Jez Butterworth, John-Henry Butterworth

Drama, Biografi

Diskussioner om Get on Up  (0 diskussioner)
Kommentarer om Get on Up (13 st)
KyLLo (Anmäl)   10/8 2018
Snygg, lite annorlunda och mycket skön musik förstås.
Gordyal (Anmäl)   4/11 2016
Skyhög trovärdighet och ett strålande porträtt av James Brown. Jag kan inte min Pappa Brun tillräckligt bra för att kunna kommentera sanningshalten, däremot hade jag gärna sett mer av hans musikaliska arbete, alltså från ax till limpa, med tanke på vilken fantastisk och genial musikskapare han var. Att betygsätta filmen är svårt. Hade jag inte varit så fascinerad av James Brown så hade inte heller filmen fascinerat mig i samma utsträckning. Filmen är enormt stabil - en typisk stark trea. Men kan man då höja betyget för att The Godfather är en av rockmusikhistoriens mest intressanta och imponerande figurer? Tja, varför inte? Fuck you - det är mitt betyg... ;) (10/15)
Stygga-Vargen (Anmäl)   23/7 2016
Denna gillar jag faktiskt! Bra och porträttlika skådespelare, bra musik och som helhet en väldigt intressant film. Lite hoppig är den väl men det gör mig inget.
GrandMaster_E (Anmäl)   25/6 2016
Försöker leka lite med den klassiska biografistrukturen men det blir tyvärr mest rörigt och ofokuserat. Chadwick faller det dock ingen skugga på. Skulle säga att han räddar filmen lite för han går verkligen all in.
Genstruktur (Anmäl)   11/8 2015
Hade det inte varit så rörigt så hade filmen nog varit rätt bra.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Get on Up