Get Out

Originaltitel: Get Out
Regissör:Jordan Peele
Utgivningsår:2017

Om Get Out:

När en ung man besöker sin flickväns familjegods inser han snart att hennes familj har lömska avsikter med sin inbjudan. Till en början tolkar Chris familjens överdrivet tillmötesgående beteende som ett nervöst sätt att hantera dotterns etniskt blandade förhållande. Men en rad märkliga upptäckter under helgen leder honom till en upptäckt han aldrig kunnat föreställa sig.

Titel: Stepford Wives
Regissör: Jennifer Kent
År: 2014
Genre: Drama, Thriller, Skräck
The Babadook

Daniel Kaluuya, Allison Williams, Catherine Keener, Bradley Whitford, Caleb Landry Jones, Marcus Henderson, Betty Gabriel, Lakeith Stanfield, Stephen Root, Lil Rel Howery, Erika Alexander, John Wilmot, Ashley LeConte Campbell, Julie Ann Doan, Richard Herd

Jordan Peele

Thriller, Skräck, Mysterium

Recension Get Out

- Stygga-Vargen sätter betyg 5 och skriver:
Skräckfantast som jag är så håller jag ständigt utkik efter både gamla och nya filmer som jag missat och nu har en bekant precis tipsat mig om en ny film som jag faktiskt aldrig hört talas om tidigare – Get Out. När jag satte på filmen så kände jag i princip inte till någonting av handlingen så jag hade inga förväntningar alls, men jag tycker faktiskt att det här är en av de bättre skräckisarna som gjorts på senare år och jag kan absolut tänka mig att se den fler gånger.

Recension av Get Out - Läs hela!

Diskussioner om Get Out  (0 diskussioner)
Kommentarer om Get Out (81 st)
Biberkolben (Anmäl)   13:08 3/8
Jag är kär i den här filmen.
Jogze (Anmäl)   18:34 4/5
Slutet gick lite väl fort, kunde gärna varit en timme till.
Portugallien (Anmäl)   00:36 29/4
Supernaut (Anmäl)   18:59 23/3
Ett mästerverk, den bästa skräckfilmen som gjorts i modern tid. Superb balans mellan humor, spänning och politik. Snyggt hantverk, strålande manus och helt enkelt otroligt sevärd.
vonadel (Anmäl)   03:21 17/3
Lite kluven. Pendlade lite upp och ner om mitt omdöme av denna. Kan nog instämma i det som några påstår, nämligen att det var en riktigt lovande början, men sen tappade den. 6/10
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Get Out