Get Out

Originaltitel: Get Out
Regissör:Jordan Peele
Utgivningsår:2017

Om Get Out:

När en ung man besöker sin flickväns familjegods inser han snart att hennes familj har lömska avsikter med sin inbjudan. Till en början tolkar Chris familjens överdrivet tillmötesgående beteende som ett nervöst sätt att hantera dotterns etniskt blandade förhållande. Men en rad märkliga upptäckter under helgen leder honom till en upptäckt han aldrig kunnat föreställa sig.

Titel: Exit Through the Gift Shop
Regissör: Krzysztof Kieslowski
År: 1980
Film nr.: 22099
Talking Heads

Daniel Kaluuya, Allison Williams, Catherine Keener, Bradley Whitford, Caleb Landry Jones, Marcus Henderson, Betty Gabriel, Lakeith Stanfield, Stephen Root, LilRel Howery, Ashley LeConte Campbell, John Wilmot, Caren L Larkey, Julie Ann Doan

Jordan Peele

Skräck, Mysterium

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Get Out  (0 diskussioner)
Kommentarer om Get Out (14 st)
myslas (Anmäl)   22:11 25/4
Jordan Peele tar sin samhällssatir till skräckgenren och det hela blir en väldigt underhållande mix. Dessutom väldigt snyggt filmad.
bytat (Anmäl)   13:18 25/4
Kul parafras på Fruarna i Stepford. Uppdaterad med samma satiriska bett som originalet hade i sin samtid.
TheHorrorfan (Anmäl)   07:49 25/4
Riktigt dålig film. Noll underhållningsvärde, samt ointressant handling. Visst var det relativt nytt, men som sagt inte intressant alls. Somnade till och med mitt i filmen. 1:a.
oan (Anmäl)   20:48 24/4
Mest rolig, och verkligen inte läskig. En del riktigt bra scener.
PeterTheW (Anmäl)   06:45 24/4
Jag är lite besviken. Jordan Peele har skapat en film vars samhällssatir och premiss är oerhört välfungerande, dessvärre blir det aldrig vare sig så pass engagerande eller spännande som jag hoppats. Läskigt blir det definitivt inte. Humorn är dessvärre inte heller så pass träffsäker som jag hoppats på när Peele är inblandad.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Get Out
Se filmen