Get Out

Originaltitel: Get Out
Regissör:Jordan Peele
Utgivningsår:2017

Om Get Out:

När en ung man besöker sin flickväns familjegods inser han snart att hennes familj har lömska avsikter med sin inbjudan. Till en början tolkar Chris familjens överdrivet tillmötesgående beteende som ett nervöst sätt att hantera dotterns etniskt blandade förhållande. Men en rad märkliga upptäckter under helgen leder honom till en upptäckt han aldrig kunnat föreställa sig.

Titel: The Killing of a Sacred Deer
Regissör: Juanfer Andrés, Esteban Roel
År: 2014
Genre: Drama, Thriller, Skräck
Shrew's Nest

Daniel Kaluuya, Allison Williams, Catherine Keener, Bradley Whitford, Caleb Landry Jones, Marcus Henderson, Betty Gabriel, Lakeith Stanfield, Stephen Root, LilRel Howery, Erika Alexander, John Wilmot, Ashley LeConte Campbell, Julie Ann Doan, Richard Herd

Jordan Peele

Thriller, Skräck, Mysterium

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu
Diskussioner om Get Out  (0 diskussioner)
Kommentarer om Get Out (62 st)
arruba (Anmäl)   13:41 10/1
Oerhört obehaglig och mästerlig första halvan, tappar lite sitt sting men sätter sig på näthinnan och är verkligen en kanonrysare.
Solidus (Anmäl)   30/12 2017
Välspelad skräckfilm som vågar sticka ut. Tyvärr litar regissören för mycket på jump-scares och komik. Det sistnämnda är filmens största problem, då jag känner att komiken inte alls passar in. Jag vill bli skrämd, inte skratta. Däremot ska inte inte förnekas att "Get Out" är en sevärd film och ett måste för alla skräck-älskare.
jessl0h (Anmäl)   28/12 2017
Såg denna film utan att ha någon förväntning åt varken ena eller andra hållet. Den krypande stämningen i filmens första del försvinner tyvärr efter ett tag, och det känns som att genren tar ett skutt till något annat mot slutet. Var väl ändå ganska okej, men hade gärna fått fortsätta vara lite sådär creepy.
Bengt_a (Anmäl)   28/12 2017
Vad var det jag just såg? En av årets definitivt sämsta filmer. Nu är jag ingen stor fan av genren skräck, men detta var ändå så fånigt att jag verkligen ångrar att jag kastade bort 104 minuter av mitt värdefulla liv på detta. Och FT trodde det skulle vara en 4. Största felberäkningen sedan jag gick med 2003...
Bumbi78 (Anmäl)   24/12 2017
Hypad så det räcker, men levde upp till en hel del så det är en udda skräckthriller som tar lite nya tag. Obehaglig atmosfär rätt igenom och filmens titel är något man hela tiden tänker på. Kanske spårar ut en sväng mot slutet, men helheten är ändå mycket bra.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Get Out
Se filmen