Get Out

Originaltitel: Get Out
Regissör:Jordan Peele
Utgivningsår:2017

Om Get Out:

När en ung man besöker sin flickväns familjegods inser han snart att hennes familj har lömska avsikter med sin inbjudan. Till en början tolkar Chris familjens överdrivet tillmötesgående beteende som ett nervöst sätt att hantera dotterns etniskt blandade förhållande. Men en rad märkliga upptäckter under helgen leder honom till en upptäckt han aldrig kunnat föreställa sig.

Titel: Maniac
Regissör: Gore Verbinski
År: 2016
Genre: Drama, Thriller, Skräck, Science Fiction, Fantasy, Mysterium
A Cure for Wellness

Daniel Kaluuya, Allison Williams, Catherine Keener, Bradley Whitford, Caleb Landry Jones, Marcus Henderson, Betty Gabriel, Lakeith Stanfield, Stephen Root, Lil Rel Howery, Erika Alexander, John Wilmot, Ashley LeConte Campbell, Julie Ann Doan, Richard Herd

Jordan Peele

Thriller, Skräck, Mysterium

Recension Get Out

- Stygga-Vargen sätter betyg 5 och skriver:
Skräckfantast som jag är så håller jag ständigt utkik efter både gamla och nya filmer som jag missat och nu har en bekant precis tipsat mig om en ny film som jag faktiskt aldrig hört talas om tidigare – Get Out. När jag satte på filmen så kände jag i princip inte till någonting av handlingen så jag hade inga förväntningar alls, men jag tycker faktiskt att det här är en av de bättre skräckisarna som gjorts på senare år och jag kan absolut tänka mig att se den fler gånger.

Recension av Get Out - Läs hela!

Diskussioner om Get Out  (0 diskussioner)
Kommentarer om Get Out (90 st)
mammene (Anmäl)   18:36 26/5
Roligt med en "skräckfilm" som jag inte fattade var en skräckfilm förrän långt in i filmen. mycket konstigheter som man fick fundera över innan polletten ramlade ner. Bra jobbat, så det blir en stark trea.
Sture Stenhög (Anmäl)   18:11 25/5
En småudda hybrid som faktiskt lyckas bra med att balansera sina olika delar och vara genrefilm och satir på samma gång. Fascinationen kring vad det egentligen är som pågår håller i sig hela vägen, samtidigt som vi får en del kul dialog och absurda sekvenser. Den sorts skenheliga rasism som filmen utforskar är också betydligt intressantare än kkk-rasism, det finns betydligt mer att gräva i där. Det filmen lyckas säga är förvisso inte direkt originellt, men den gör det på ett intressant sätt, och utan att bli predikande. Jag ifrågasätter dock logiken på en del punkter, men det kan hända att jag missade något också
Tatty (Anmäl)   21:30 5/5
Spännande och annorlunda film. Gillar denna förundrande känslan om varför alla beter sig så skumt tills man började fatta vad som pågick. Gillar handlingen skarpt i filmen! Och gillar även att den är en aning rubbad film.
Hengman (Anmäl)   13:42 5/5
Spännande och lite rolig. Säger absolut ingenting på något djupare plan. Men den passar mycket bra till chips och läsk.
Ful_fisk (Anmäl)   08:02 16/4
Jordan Peele kryddar skräckfilmsgenren med rasfrågor och politik. Gott så, men kruxet är tyvärr bara att skräckfilmsgenren har blivit så urvattnad och stentrist. Således blir detta väldigt konventionellt och klyschigt, inte minst i dialogen mellan huvudrolls-paret. Den småfåniga humorn håller dock lite liv i det hela, och överlag fungerar det ändå rätt bra, främst tack vare själva rasfrågan, som är filmens grundfundament. Jag önskar bara att den tilldelats en annan spelplats än en konventionell tidstypisk skräckfilm.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Get Out