Get Out

Originaltitel: Get Out
Regissör:Jordan Peele
Utgivningsår:2017

Om Get Out:

När en ung man besöker sin flickväns familjegods inser han snart att hennes familj har lömska avsikter med sin inbjudan. Till en början tolkar Chris familjens överdrivet tillmötesgående beteende som ett nervöst sätt att hantera dotterns etniskt blandade förhållande. Men en rad märkliga upptäckter under helgen leder honom till en upptäckt han aldrig kunnat föreställa sig.

Titel: It Follows
Regissör: Giorgos Lanthimos
År: 2017
Genre: Drama, Thriller, Skräck, Mysterium
The Killing of a Sacred Deer

Daniel Kaluuya, Allison Williams, Catherine Keener, Bradley Whitford, Caleb Landry Jones, Marcus Henderson, Betty Gabriel, Lakeith Stanfield, Stephen Root, LilRel Howery, Erika Alexander, John Wilmot, Ashley LeConte Campbell, Julie Ann Doan, Richard Herd

Jordan Peele

Thriller, Skräck, Mysterium

Recension Get Out

- Stygga-Vargen sätter betyg 5 och skriver:
Skräckfantast som jag är så håller jag ständigt utkik efter både gamla och nya filmer som jag missat och nu har en bekant precis tipsat mig om en ny film som jag faktiskt aldrig hört talas om tidigare – Get Out. När jag satte på filmen så kände jag i princip inte till någonting av handlingen så jag hade inga förväntningar alls, men jag tycker faktiskt att det här är en av de bättre skräckisarna som gjorts på senare år och jag kan absolut tänka mig att se den fler gånger.

Recension av Get Out - Läs hela!

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu
Diskussioner om Get Out  (0 diskussioner)
Kommentarer om Get Out (78 st)
Supernaut (Anmäl)   18:59 23/3
Ett mästerverk, den bästa skräckfilmen som gjorts i modern tid. Superb balans mellan humor, spänning och politik. Snyggt hantverk, strålande manus och helt enkelt otroligt sevärd.
vonadel (Anmäl)   03:21 17/3
Lite kluven. Pendlade lite upp och ner om mitt omdöme av denna. Kan nog instämma i det som några påstår, nämligen att det var en riktigt lovande början, men sen tappade den. 6/10
Olof_Gronlund (Anmäl)   01:45 12/3
Var ganska intressant till en början, väldigt bra uppbyggnad, men sen blir den som alla andra filmer, väldigt tråkig och förutsägbar och lite töntig. Kändes som att den bara var med i Oscarsnomineringarna pga PK. Ingen större prestation i huvudrollen heller.
Robkiller (Anmäl)   13:42 10/3
Det märks att någonting inte står riktigt rätt till redan från början och det håller intresset uppe. Blir väl aldrig egentligen vare sig spännande eller skrämmande, men fungerar rätt så bra ändå.
pufred (Anmäl)   23:08 8/3
Har lite delade meningar om denna. På ena sidan så kan jag tycka den har rätt träffsäkra normkritiska sociala kommentarer om smygrasism och den är stundtals rätt paranoid och satirisk. På andra sidan så är den väldigt svart/vit-stereotyp, grundstoryn rätt fånig och ologisk. Den är övertydlig och naturligtvis ska de lätta upp stämningen med en comic relief. Folk kommer nog komma ihåg denna och det är en snackis, men jag tyckte den var överskattad, och det känns mer som de vill banka in en agenda än att göra en bra film. betyg 2+/3-
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Get Out
Se filmen