Get Out

Originaltitel: Get Out
Regissör:Jordan Peele
Utgivningsår:2017

Om Get Out:

När en ung man besöker sin flickväns familjegods inser han snart att hennes familj har lömska avsikter med sin inbjudan. Till en början tolkar Chris familjens överdrivet tillmötesgående beteende som ett nervöst sätt att hantera dotterns etniskt blandade förhållande. Men en rad märkliga upptäckter under helgen leder honom till en upptäckt han aldrig kunnat föreställa sig.

Titel: Fruarna i Stepford
Regissör: Franck Khalfoun
År: 2012
Genre: Kriminalare, Thriller, Skräck
Maniac

Daniel Kaluuya, Allison Williams, Catherine Keener, Bradley Whitford, Caleb Landry Jones, Marcus Henderson, Betty Gabriel, Lakeith Stanfield, Stephen Root, Lil Rel Howery, Erika Alexander, John Wilmot, Ashley LeConte Campbell, Julie Ann Doan, Richard Herd

Jordan Peele

Thriller, Skräck, Mysterium

Recension Get Out

- Stygga-Vargen sätter betyg 5 och skriver:
Skräckfantast som jag är så håller jag ständigt utkik efter både gamla och nya filmer som jag missat och nu har en bekant precis tipsat mig om en ny film som jag faktiskt aldrig hört talas om tidigare – Get Out. När jag satte på filmen så kände jag i princip inte till någonting av handlingen så jag hade inga förväntningar alls, men jag tycker faktiskt att det här är en av de bättre skräckisarna som gjorts på senare år och jag kan absolut tänka mig att se den fler gånger.

Recension av Get Out - Läs hela!

Diskussioner om Get Out  (0 diskussioner)
Kommentarer om Get Out (85 st)
Afflicter (Anmäl)   21:55 19/3
Skoj att den här filmen kanske inte hade funnits om det inte vore för Eddie Murphys Delirious. Peele spelar absolut på stereotypen att färgade vänder så fort de anar tecken på spöken eller liknande och han gör det på ett bra sätt dessutom. Det är en lyckad skräckfilm som bibehåller humorn utan att bli alltför dum, även om twisten kan kännas ganska påklistrad.
Murvel48 (Anmäl)   17:10 3/1
Rätt seg rulle fram till dom sista 20 minuterna. På det hela taget ganska överskattad.
JD (Anmäl)   30/10 2018
Även om man ser den som bara en harmlös skräckkomedi (vilket i praktiken är omöjligt) är den mycket bra, effektivt berättad, välskriven dialog och utmärkta skådespelarinsatser. Men det är framförallt som politisk kommentar till samtiden som den är helt genialisk. Den grundläggande förutsättningen för intrigen som avslöjas i slutet kan i förstone tyckas ologisk - varför skulle vita som inte värderar svarta högre än man gjorde under slaveriets tid vilja ”beblanda” sig med svarta på det sättet? - men är i själva verket det mest genialiska av allt i filmen, här finns en mycket rik och fruktbar symbolik som öppnar för många tolkningar, även sådana som kanske sträcker sig bortom upphovsmannens intentioner.
lucius (Anmäl)   2/9 2018
Även om upplösningen blir lite genre-typisk är detta en ganska bra film. Nånstans i gränslandet mellan 3 och 4.
Biberkolben (Anmäl)   3/8 2018
Jag är kär i den här filmen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Get Out