Betyg idag: 1 642 Besökare idag: 6 159

Originaltitel: Get Smart
Regissör:Peter Segal
Utgivningsår:2008

Om Get Smart:

Maxwell Smart, agent 86 för spionorganisationen CONTROL, bekämpar med hjälp av den mer kompetenta agent 99 de onda styrkorna i KAOS. Filmen är inspirerad av den satiriska tv-komedin "Get Smart" från 60-talet, som skapades av bland annat Mel Brooks.

Titel: En galen natt
Regissör: Peter Howitt
År: 2003
Genre: Komedi, Äventyr
Johnny English

Steve Carell, Anne Hathaway, Dwayne Johnson, Alan Arkin, Terence Stamp, Terry Crews, David Koechner, James Caan, Bill Murray, Patrick Warburton, Masi Oka, Nate Torrence, Ken Davitian, Dalip Singh, David S Lee, Geoff Pierson, Kelly Karbacz

Tom J Astle, Matt Ember

Komedi, Action, Kriminalare

Recension Get Smart

- Sarlac sätter betyg 3 och skriver:
Filmen är lite som en kombination av Johnny English och Jiddra inte med Zohan i det avseendet att det är en agent-parodi och att det bästa med filmen inte är huvudrollskaraktären utan de ikring honom. Skillnaden är att filmen är klart mycket bättre än båda de filmerna tillsammans så en stark trea blir summan för denna film.

Recension av Get Smart - Läs hela!

Diskussioner om Get Smart  (0 diskussioner)
Kommentarer om Get Smart (273 st)
Albion (Anmäl)   12/10 2015
Lite väl tramsigt är det helt klart, men fungerar som lättsam underhållning. Anne Hathaway bär upp det mesta av filmen. Betyget blir en stark 2;a, dvs 2+
Murvel48 (Anmäl)   11/10 2015
Man kan ju inte påstå att det är en bra film precis - men jag skrattade rätt ofta, så...
Salvation_Mind (Anmäl)   29/4 2015
Kanske hade funkat när jag var sju..
Krille80 (Anmäl)   22/12 2014
Handling får mig verkligen intresserad och skämten och den härliga humorn blir som en mycket härlig bonus. Det är ingen revolutionerande originell handling men det är bra skrivet och regisserat. Skådespelarna är superb:t utvalda. Steve Carell är en stor favorit och Anne Hathaway har den underbara kombinationen av klassisk skönhet men också modern sexighet. Dessutom är hon en bra skådis!
Ahrle (Anmäl)   27/10 2014
Ganska seg film som trots hyfsade skådisar går på tomgång från första början. Skämten är förutsägbara och jag skrattade inte en enda gång.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Get Smart
Se filmen