Ghost

Originaltitel: Ghost
Regissör:Jerry Zucker
Utgivningsår:1990

Om Ghost:

Det unga och framgångsrika New York-paret Sam och Molly lever lyckliga tillsammans. En kväll blir Sam nedskjuten och dödad av en okänd man på gatan och lyckan är slagen i spillror. Sam vill inte riktigt släppa taget om Molly och livet så han fortsätter att göra henne sällskap - som spöke. Problemet är att Molly varken kan se eller höra Sam samtidigt som han vet att hon svävar i livsfara eftersom hon bevittnade nedskjutningen. Han söker upp mediet Oda May Brown för att få hjälp med att kontakta Molly och varna henne.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Mick Jackson
År: 1992
Genre: Drama, Romantik, Thriller
Bodyguard

Patrick Swayze, Demi Moore, Whoopi Goldberg, Tony Goldwyn, Rick Aviles, Vincent Schiavelli, Stephen Root, Phil Leeds, Bruce Jarchow, Armelia McQueen, Gail Boggs, Angelina Estrada, Laura Drake

Bruce Joel Rubin

Drama, Romantik, Thriller, Fantasy

Diskussioner om Ghost  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ghost (283 st)
Rai (Anmäl)   17/2 2018
Tycker inte om den här fåniga filmen!!!
StaffanE71 (Anmäl)   25/12 2017
Lyckad och underbar film. Visst, den är inte gjord igår, men den håller. Sååå bra. En 4'a.
Filmfantast86 (Anmäl)   11/10 2017
Klassiker
Bumbi78 (Anmäl)   1/9 2017
Får väl numera räknas som en klassiker, och det är en bra sådan. Drog fulla hus när den kom och även om mycket idag känns daterat fungerar Ghost förvånansvärt bra fortfarande. Spänning, kärlek, komedi och ett genomtänkt drama.
GinNTonic (Anmäl)   14/11 2016
Lite kul koncept och den är underhållande men den lyckas inte beröra som den borde. Demi Moore är riktigt bra, men det långa partiet med Goldberg funkar desto sämre. Betyget blir till slut en stark tvåa.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ghost