Betyg idag: 1 888 Besökare idag: 6 403

Originaltitel: Ghost in the Shell
Regissör:Rupert Sanders
Utgivningsår:2017

Om Ghost in the Shell:

Historien följer The Major, en unik cyborg som leder elitstyrkan Section 9. Deras jobb är att stoppa de farligaste extremisterna. Men Section 9 möter en fiende vars enda mål är att förgöra Hanka Robotis avancerade framsteg inom cyberteknologi.

Titel: Wonder Woman
Originaltitel: Pawn Sacrifice
Regissör: Edward Zwick
År: 2014
Pawn Sacrifice

Scarlett Johansson, Pilou Asbæk, Takeshi Kitano, Juliette Binoche, Michael Pitt, Chin Han (III), Danusia Samal, Lasarus Ratuere, Yutaka Izumihara, Tawanda Manyimo, Peter Ferdinando, Anamaria Marinca, Daniel Henshall, Kaori Momoi, Rila Fukushima

Ehren Kruger, Jamie Moss, William Wheeler

Drama, Action, Kriminalare, Thriller, Science Fiction, Mysterium

Storbritannien, Kina, Indien, Hongkong, USA

Recension Ghost in the Shell

- August Dellert sätter betyg 4 och skriver:
'Ghost in the Shell' är en filmatisering av en kultförklarad animerad sci-fi rulle från 1995 som i sin tur är baserad på en mangatidning från 1989. Originalfilmen var banbrytande för sin tid och har influerat många filmskapare, inte minst bröderna Wachowski som använde den som sin huvudsakliga inspirationskälla till 'The Matrix'. På grund av alla dessa imitatörer så känns denna filmatisering tyvärr...

Recension av Ghost in the Shell - Läs hela!

Diskussioner om Ghost in the Shell  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ghost in the Shell (50 st)
vonadel (Anmäl)   05:18 14/10
Har inte sett animen. Vet inte om det är bra eller dåligt. Kan väl annars också skriva under på vad flera påpekar. Visuellt snygg, men något svag story. 6/10
Djason (Anmäl)   00:11 10/10
Visuellt vacker och med skön musik, men själva handlingen är rätt ointressant. Scarlett Johansson och Michael Pitt är bra i sina roller.
Gordyal (Anmäl)   20:22 24/9
CGI-porr för vänner av modern sf. Hamnar mellan en tvåa och en trea i betyg. Väljer det högre för att jag blev besviken, och utgår därmed från att jag hade för höga förväntningar. (7-/15)
JPerlie (Anmäl)   18:29 23/9
Hade sett fram mot den här filmen, så måste medge min besvikelse. Kände mig sjukt oengagerad filmen igenom. Snygga effekter men inte tillräckligt för att hålla blicken fokuserad och tankarna från att sväva iväg stor del av tiden. Nån sa att den skulle varit bättre som serie. Det tror jag helt på. Karaktärerna verkade ha mer till dem än vad som framgick. Älskar Scarlett men inte ens hon levererar här. Men som en visuell bakisrulle kanske den funkar bra.
the Feber (Anmäl)   21:19 27/8
Miljöerna är häftiga, men det är ungefär allt. Bra cast, visst, men regin och skådespeleriet är inget att hurra för. Som vanligt med såna här adaptioner så håller inte storyn. Du bryr dig faktiskt inte speciellt mycket om karaktärerna heller. Hade troligen funkat mycket bättre som tv-serie, där man fått ta den tid man behövde. Nu blir det bara en rätt tröttsam soppa.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ghost in the Shell
Se filmen