Betyg idag: 1 016 Besökare idag: 4 685

Originaltitel: Ghost in the Shell
Regissör:Rupert Sanders
Utgivningsår:2017

Om Ghost in the Shell:

Historien följer The Major, en unik cyborg som leder elitstyrkan Section 9. Deras jobb är att stoppa de farligaste extremisterna. Men Section 9 möter en fiende vars enda mål är att förgöra Hanka Robotis avancerade framsteg inom cyberteknologi.

Titel: Kandidaten
Regissör: Gavin O\'Connor
År: 2015
Genre: Drama, Action, Western
Jane Got a Gun

Scarlett Johansson, Johan Philip Asbæk, Takeshi Kitano, Juliette Binoche, Michael Pitt, Chin Han (III), Danusia Samal, Lasarus Ratuere, Yutaka Izumihara, Tawanda Manyimo, Peter Ferdinando, Anamaria Marinca, Daniel Henshall, Kaori Momoi, Rila Fukushima

Ehren Kruger, Jamie Moss, William Wheeler

Drama, Action, Kriminalare, Thriller, Science Fiction, Mysterium

Australien, Hongkong, Indien, Japan, Kanada, Kina, Nya Zeeland, Storbritannien, USA

Recension Ghost in the Shell

- August Dellert sätter betyg 4 och skriver:
'Ghost in the Shell' är en filmatisering av en kultförklarad animerad sci-fi rulle från 1995 som i sin tur är baserad på en mangatidning från 1989. Originalfilmen var banbrytande för sin tid och har influerat många filmskapare, inte minst bröderna Wachowski som använde den som sin huvudsakliga inspirationskälla till 'The Matrix'. På grund av alla dessa imitatörer så känns denna filmatisering tyvärr...

Recension av Ghost in the Shell - Läs hela!

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Ghost in the Shell  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ghost in the Shell (32 st)
abbenisse (Anmäl)   22:59 17/7
En av mina favoritanimeer. Denna var inte riktigt samma djup, men det fungerade ändå hyfsat väl,
godimbored (Anmäl)   00:17 17/7
snyggt skal, men utan spöke.
Gadwin (Anmäl)   00:46 13/7
Visuellt slående, men handlingen kändes allmänt sömnig.
zallaxx (Anmäl)   22:33 10/7
Tror det är svårt att få en film mer likt orginalserien (utan att bli tråkig) än vad den här var. Vill se anime serierna nu direkt liksom!
krank-mma (Anmäl)   22:31 10/7
Det som förbluffar mig är att folk refererar till "originalet". Vilket original? det här är, grovt räknat, fjärde inkarnationen. Eller möjligen den femte. Först mangan, sedan första och andra animefilmen (den första från 1995 då), sedan Stand Alone Complex-tvserien, sedan ARISE, och så nu den här. Så när folk refererar till "originalet" och menar versionen från 1995 så visar de bara att de saknar koll. Den här filmen är snygg och passar bra in i resten - kanske inte bland de tyngre vad gäller filosofi, men heller inte en av de filosofiskt lättviktiga berättelserna. Den ligger väl nånstans i mitten, typ.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ghost in the Shell