Ghost in the Shell

Originaltitel: Ghost in the Shell
Regissör:Rupert Sanders
Utgivningsår:2017

Om Ghost in the Shell:

Historien följer The Major, en unik cyborg som leder elitstyrkan Section 9. Deras jobb är att stoppa de farligaste extremisterna. Men Section 9 möter en fiende vars enda mål är att förgöra Hanka Robotis avancerade framsteg inom cyberteknologi.

Titel: Blade Runner 2049
Originaltitel: Pawn Sacrifice
Regissör: Edward Zwick
År: 2014
Pawn Sacrifice

Scarlett Johansson, Pilou Asbæk, Takeshi Kitano, Juliette Binoche, Michael Pitt, Chin Han (III), Danusia Samal, Lasarus Ratuere, Yutaka Izumihara, Tawanda Manyimo, Peter Ferdinando, Anamaria Marinca, Daniel Henshall, Kaori Momoi, Rila Fukushima

Ehren Kruger, Jamie Moss, William Wheeler

Drama, Action, Kriminalare, Thriller, Science Fiction, Mysterium

Storbritannien, Kina, Indien, Hongkong, USA

Recension Ghost in the Shell

- August Dellert sätter betyg 3 och skriver:
'Ghost in the Shell' är en filmatisering av en kultförklarad animerad sci-fi rulle från 1995 som i sin tur är baserad på en mangatidning från 1989. Originalfilmen var banbrytande för sin tid och har influerat många filmskapare, inte minst bröderna Wachowski som använde den som sin huvudsakliga inspirationskälla till 'The Matrix'. På grund av alla dessa imitatörer så känns denna filmatisering tyvärr...

Recension av Ghost in the Shell - Läs hela!

Diskussioner om Ghost in the Shell  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ghost in the Shell (70 st)
V70 (Anmäl)   00:52 10/2
Suger jämfört med originalet.
capitol (Anmäl)   19:32 11/1
Här skrev de verkligen med den största tuschpennan de kunde hitta för att garantera att ingen blev förvirrad av handlingen. Storyn har morfat till att bli en extremt trött cyberpunk historia istället för den mer politiska handlingen i de tidigare filmerna.
zonk (Anmäl)   2/12 2018
Tappar bort mycket av det som var starkt med originalet, men står ändå hyfsat på egna ben. En del grejer ser tyvärr väldigt taffliga och lågbudget ut, jag är besviken på cyberpunkstaden. Likväl får man vara glad för varje hyfsat kompetent cyberpunk-rulle. Men jävlar vad jag blir sugen på att se om originalet.
Pearldrop (Anmäl)   9/10 2018
Fruktansvärt tråkig
Ima_Tree (Anmäl)   7/10 2018
Bitvis helt kopierade scener från orginalet och bitvis något helt eget. Mycket mer förklarande/förtydligande. Väldigt snyggt men också en del stelbent skådespeleri. Svag trea.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ghost in the Shell