Ghost in the Shell

Originaltitel: Ghost in the Shell
Regissör:Rupert Sanders
Utgivningsår:2017

Om Ghost in the Shell:

Historien följer The Major, en unik cyborg som leder elitstyrkan Section 9. Deras jobb är att stoppa de farligaste extremisterna. Men Section 9 möter en fiende vars enda mål är att förgöra Hanka Robotis avancerade framsteg inom cyberteknologi.

Titel: Blade Runner 2049
Regissör: Mikkel Brænne Sandemose
År: 2013
Genre: Action, Äventyr
Mysteriet Ragnarök

Scarlett Johansson, Pilou Asbæk, Takeshi Kitano, Juliette Binoche, Michael Pitt, Chin Han (III), Danusia Samal, Lasarus Ratuere, Yutaka Izumihara, Tawanda Manyimo, Peter Ferdinando, Anamaria Marinca, Daniel Henshall, Kaori Momoi, Rila Fukushima

Ehren Kruger, Jamie Moss, William Wheeler

Drama, Action, Kriminalare, Thriller, Science Fiction, Mysterium

Storbritannien, Kina, Indien, Hongkong, USA

Recension Ghost in the Shell

- August Dellert sätter betyg 3 och skriver:
'Ghost in the Shell' är en filmatisering av en kultförklarad animerad sci-fi rulle från 1995 som i sin tur är baserad på en mangatidning från 1989. Originalfilmen var banbrytande för sin tid och har influerat många filmskapare, inte minst bröderna Wachowski som använde den som sin huvudsakliga inspirationskälla till 'The Matrix'. På grund av alla dessa imitatörer så känns denna filmatisering tyvärr...

Recension av Ghost in the Shell - Läs hela!

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Ghost in the Shell  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ghost in the Shell (64 st)
Makkuro (Anmäl)   20:42 18/9
togusa hade inte ens en mateba smh
SciBoy (Anmäl)   21:46 22/8
Som ett superfan av originalet är jag såklart besviken över filmen. Men det är långt ifrån en så dålig film som många försöker påskina. Scarlett Johanssen är inge vidare som Major, men de andra skådespelarna gör betydligt bättre ifrån sig. Handlingen är bra, men tyvärr så passar den inte in i den värld som originalet byggt upp, så istället bygger man någon slags ny värld. Den är väl okej, men tar bort en hel del av det som gjorde originalet så lysande. Att man inte kan göra en actionfilm om huruvida mänsklighet kan överleva att föras över i en dator är självklart svårt, omöjligt om man försöker göra den i Hollywood. Så man försöker inte ens. Men den var ändå spännande från början till slut.
Murvel48 (Anmäl)   10:53 20/8
En fantastisk visuell film och en story som fungerar. Mycket positiv överraskning.
jingoo (Anmäl)   17:37 19/8
Handlingen, stilen och stämningen är väldigt långt bort från både mangan och diverse anime-varianter. Istället får vi får vi en version ”for dummies” som är övertydligt berättad, tafflig och utan någon som helst finess. Actionscenerna är rejäla sömnpiller. Replikerna pinsamt klyschiga.
Kaysow (Anmäl)   09:51 18/8
Påkostad och gott om material plockat rakt ifrån källmaterialet. Dock verkar det inte som om någon ansvarig har förstått varför storyn och karaktärerna funkade i originalet så mest först mina tankar till Super Mario Bros filmen. Se hellre originalfilmen och serierna istället, där alla dessa idéer får utforskas ordentlig istället för att mashas ihop till en enda sörja av ytliga referenser.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ghost in the Shell