Ghost in the Shell

Originaltitel: Ghost in the Shell
Regissör:Rupert Sanders
Utgivningsår:2017

Om Ghost in the Shell:

Historien följer The Major, en unik cyborg som leder elitstyrkan Section 9. Deras jobb är att stoppa de farligaste extremisterna. Men Section 9 möter en fiende vars enda mål är att förgöra Hanka Robotis avancerade framsteg inom cyberteknologi.

Titel: Blade Runner 2049
Regissör: Mikkel Brænne Sandemose
År: 2013
Genre: Action, Äventyr
Mysteriet Ragnarök

Scarlett Johansson, Pilou Asbæk, Takeshi Kitano, Juliette Binoche, Michael Pitt, Chin Han (III), Danusia Samal, Lasarus Ratuere, Yutaka Izumihara, Tawanda Manyimo, Peter Ferdinando, Anamaria Marinca, Daniel Henshall, Kaori Momoi, Rila Fukushima

Ehren Kruger, Jamie Moss, William Wheeler

Drama, Action, Kriminalare, Thriller, Science Fiction, Mysterium

Storbritannien, Kina, Indien, Hongkong, USA

Recension Ghost in the Shell

- August Dellert sätter betyg 3 och skriver:
'Ghost in the Shell' är en filmatisering av en kultförklarad animerad sci-fi rulle från 1995 som i sin tur är baserad på en mangatidning från 1989. Originalfilmen var banbrytande för sin tid och har influerat många filmskapare, inte minst bröderna Wachowski som använde den som sin huvudsakliga inspirationskälla till 'The Matrix'. På grund av alla dessa imitatörer så känns denna filmatisering tyvärr...

Recension av Ghost in the Shell - Läs hela!

Diskussioner om Ghost in the Shell  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ghost in the Shell (58 st)
DIProgan (Anmäl)   18:51 26/3
Snyggt men rätt dött
Supernaut (Anmäl)   18:55 23/3
Snygg och helt okej action. Den animerade långfilmen är kraftigt överskattad, men fortfarande rejält starkare än denna som släpper idéerna till fördel för yta.
bnw (Anmäl)   14:48 7/2
Förbannat snygg framtid! Påminner om Minority Report.
kboman (Anmäl)   15:38 4/2
Fantastisk visuell prestation. Dessvärre ganska standardmässig historia (tack och lov slapp vi någon framkrystad romantik) och för det mesta ytterligt banal dialog.
arruba (Anmäl)   15:59 3/1
Krävs mycket för att göra en alldeles utmärkt sci-fi, Ghost in The Shell har absolut tendenser som pekar i rätt riktning och är absolut en bra film. Men manusmässigt finns mer att be om.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ghost in the Shell