Ghost in the Shell

Originaltitel: Kôkaku kidôtai
Regissör:Mamoru Oshii
Utgivningsår:1995

Om Ghost in the Shell:

En cyborgpolis och hennes partner jagar en mystisk hacker som kallar sig Puppet Master.

Titel: Akira
År: 2004
Genre: Drama, Science Fiction, Anime
Film nr.: 19788
Appleseed

Akio Ôtsuka (röst), Kôichi Yamadera (röst), Atsuko Tanaka (röst), Tamio Ôki (röst), Iemasa Kayumi (Röst)

Kazunori Itô

Animerad, Action, Science Fiction, Anime

Japan, Storbritannien

Recension Ghost in the Shell

- Santa Claus sätter betyg 2 och skriver:
Varningssignalerna ringer väldigt högt så fort jag sätter på filmen, början är precis så klyschig och fantasilös som man vant sig vid efter alla påkostade filmer med Will Smith i huvudrollen. Naken brud. Check. Löjligt stora vapen. Check. Snutkompis med taskig frisyr och kassa one-liners. Check Man ska inte inbilla sig att Ghost in the shell är något annat än en standardiserad actionrulle, med skillnaden...

Recension av Ghost in the Shell - Läs hela!

Med i listor: Anime Top 50, Anime-urval, Asien, Filmtipsets Topp 250
Diskussioner om Ghost in the Shell  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ghost in the Shell (361 st)
Engravadlax (Anmäl)   01:28 28/2
Jag satt de första 60 min och såg lika besvärad ut som Batou medan filmen pratade cybernetik och medvetandefilosofi åt mig; ämnen som jag hellre läser om själv än att få det illa förklarat för mig av en anime. Lite felprioriterat av skaparna imo, eller så fann de inget mer kreativt sätt att förmedla den informationen på. Som MGS-fan är det däremot kul att se hur mycket Hideo Kojima har modellerat sina karaktärers utseende och rörelsemönster efter Motoko. Extremt svag trea för de sista femton minuterna..
Rele (Anmäl)   10:03 7/2
En tidig animerad actionfilm. Jag ger en svag trea.
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
Adoniram (Anmäl)   11/8 2017
Det är bara att konstatera: anime är inte min grej. Blev ändå intresserad av att se den eftersom så många berömde den men har svårt att se storheten. Föredrar helt klart filmversionen.
amotherscrime (Anmäl)   11/8 2017
Har egentligen allt för att bli helt magisk men det slarvas bort i en total röra. Onödigt kompicerad. Se hellre Blade Runner.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ghost in the Shell