G.I. Jane

Originaltitel: G.I. Jane
Regissör:Ridley Scott
Utgivningsår:1997

Om G.I. Jane:

Senatorn Lillian DeHaven driver en egen kampanj för att få USA:s militära ledning att ta in även kvinnliga sökanden till den tuffa specialutbildningen Navy SEALS.

Titel: I sanningens namn
Regissör: Mike Robe
År: 2001
Genre: Drama, Romantik
Prinsessan och marinsoldaten

Viggo Mortensen, Demi Moore, Anne Bancroft, John Michael Higgins, Morris Chestnut, Daniel Von Bargen, Lucinda Jenney, Kevin Gage, David Warshofsky, Jim Caviezel, Scott Wilson, Josh Hopkins, Angel David, Boyd Kestner, Jason Beghe, David Vadim

Danielle Alexandra, David Twohy

Drama, Action

Diskussioner om G.I. Jane  (0 diskussioner)
Kommentarer om G.I. Jane (291 st)
dudson (Anmäl)   16:36 6/8
Stark och ibland obehaglig film där Moore och Mortensen verkligen äger sina roller. Viggo som ärke svin var verkligen top-notch#) Och damn vad Demi var hett vältränad.
Filmfantast86 (Anmäl)   12/10 2017
Glorifierar den hjärntvätt som militärer utsätts för
wasteoftime (Anmäl)   18/4 2017
Oväntat bra, måste jag säga. De första 3/4 av filmen eller så är riktigt bra, men sedan tappar den mot slutet, och blir sådär överjävligt ostig som bara en amerikansk propagandafilm kan bli. Det känns lite som att vissa saker överdrivs, och en del saker känns inte alls så allvarliga som de nog hade varit. Det fysiska våldet tar väldigt stort fokus gentemot det psykiska t.ex. Nu tror jag nog att det är hårt fysiskt, men den psykologiska biten tror jag är den värsta, vilket inte riktigt framgår. Sedan är det lite väl lösa trådar med den politiska delen av filmen, och vad Royce faktiskt gör. Ja, jag vet inte, men det är snyggt presenterat på många sätt. Den klarar en tvåa ändå.
GinNTonic (Anmäl)   4/11 2016
Jag gillar den! Demi är cool! Den sista akten känns dock rätt malplacerad i denna film.
Krille80 (Anmäl)   2/11 2014
Usch! En film baserat på "kvinnor kan", som skiter sig totalt. Det blir bara patetiskt. Fatta inte fel nu, för kvinnor kan ha hårda roller och göra dem bra; Linda Hamilton i T2, Sigourney Weaver i Alien-filmerna etc. Men den här filmen är bara pinsam. I samma skräpkorg som Barb Wire. 1+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till G.I. Jane