Gifta på låtsas

Originaltitel: Green Card
Regissör:Peter Weir
Utgivningsår:1990

Om Gifta på låtsas:

Kompositören Georges gifter sig med amerikanskan Brontë för att få arbetstillstånd i USA. När immigrationsmyndigheterna blir misstänksamma, måste Brontë söka upp Georges för att de tillsammans måste övertyga myndigheten om att deras äktenskap inte ingåtts av andra orsaker än ren kärlek.

Titel: The Proposal
Regissör: Frank Oz
År: 1992
Genre: Komedi, Romantik
Snyltgästen

Andie MacDowell, Gérard Depardieu, Bebe Neuwirth, Gregg Edelman, Robert Prosky, Jessie Keosian, Ethan Phillips, Mary Louise Wilson, Lois Smith, Conrad McLaren, Ronald Guttman

Peter Weir

Drama, Komedi, Romantik

Australien, Frankrike, USA
Diskussioner om Gifta på låtsas  (0 diskussioner)
Kommentarer om Gifta på låtsas (118 st)
Rai (Anmäl)   6/4 2018
Nja, det blir en suck!!!
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
Bumbi78 (Anmäl)   15/7 2017
Småmysigt och lagom korkat. Erkännas ska att jag såg den för de dåtida grymma New York-miljöerna. Den underhöll för stunden då den antagligen är glömd imorgon.
Tatty (Anmäl)   8/1 2016
Okej och bra film. Gillar att filmen är lite drygt, sorgligt, orättvist och knäppt.
Fläskkäft (Anmäl)   28/4 2015
Filmen Gifta på låtsas är ett klockrent exempel på varför jag har extremt svårt för romantiska komedier. Humorn funkar inte, liksom kemin mellan de två huvudrollsinnehavarna. Filmen är lång och tråkig och vissa scener är mer eller mindre pinsamma. Givetvis kan vi mallen om hur en sådan här historia ska berättas och den följer den till punkt och pricka, absolut inga överraskningar. Andie MacDowell är fin att titta på och vi bjuds på fantastisk musik av Mozart i några scener men vad hjälper det när jag inte bryr mig en skit.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Gifta på låtsas