Betyg idag: 1 169 Besökare idag: 4 101

Originaltitel: What's Eating Gilbert Grape
Regissör:Lasse Hallström
Utgivningsår:1993

Om Gilbert Grape:

Gilbert tar hand om sin autistiska lillebror Arnie och sin kraftigt överviktiga mamma. När Gilbert hittar kärleken blir familjen ett problem.

Titel: Rain Man
Regissör: Rob Reiner
År: 2012
Genre: Drama, Komedi
The Magic of Belle Isle

Johnny Depp, Leonardo DiCaprio, Juliette Lewis, Mary Steenburgen, Darlene Cates, Laura Harrington, Mary Kate Schellhardt, Kevin Tighe, John C Reilly, Crispin Glover

Peter Hedges

Drama

Recension Gilbert Grape

- Craxyknas sätter betyg 5 och skriver:
För en tid sedan såg jag en film som heter Gilbert Grape. Det är en film som handlar om att vi ska älska dem som är extra utmärkande på något sätt. Filmens huvudperson är Gilbert Grape. Han bor i en liten småstad med sin mamma, en bror och två systrar. Hans mamma är överviktig eftersom hon började tröstäta när Gilberts pappa dog. Nu för tiden sitter hon bara i soffan och tittar på tv så hennes barn...

Recension av Gilbert Grape - Läs hela!

Med i listor: 90-tal Top 50, Drama Top 50, Filmtipsets Topp 250
Diskussioner om Gilbert Grape  (0 diskussioner)
Kommentarer om Gilbert Grape (808 st)
Pingstpastorn (Anmäl)   15:10 7/8
Trots att jag inte är ett fruntimmer på 60+ så gillar jag faktiskt den här filmen.
RustyFilm (Anmäl)   7/12 2016
Leonardo Di Capiro gör här en brilliant roll som utvecklingsstörda Arnie även Johnny Depp gör en bra insats som storebror Gilbert. Filmen gungar fram mellan bedrövelse och komik på det vanliga Lasse Hallström sättet.
Stygga-Vargen (Anmäl)   25/10 2016
Tempot är lite väl lågt men det känns ganska onödigt att påpeka då i princip alla Hallström filmer håller ett väldigt lågt tempo. I övrigt finns det inte mycket att klaga på när det gäller denna film. Skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig och filmen är både gripande och lite rolig. Svag 5:a.
Merwinna (Anmäl)   3/7 2016
Nä. Jag hade förväntat mig mycket mer, och något helt annat, av denna. Men det var bara blekt och deprimerande, rörigt, konstigt och dumt. SYND, för huvudtemat är viktigt....
Ajax Swan (Anmäl)   5/9 2015
Har ju en soft spot för Lasse och denna filmen innehåller ju allt man har kommit att vänta sig av honom; Värme, drama, tragik, speciella karaktärer och en fin kärlekshistoria. Lewis och Depp är bra, men Leo är ju grym i denna! 4:a (8/10)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Gilbert Grape