Gilbert Grape

Originaltitel: What's Eating Gilbert Grape
Regissör:Lasse Hallström
Utgivningsår:1993

Om Gilbert Grape:

Gilbert tar hand om sin autistiska lillebror Arnie och sin kraftigt överviktiga mamma. När Gilbert hittar kärleken blir familjen ett problem.

Titel: Rain Man
Regissör: Rob Reiner
År: 2012
Genre: Drama, Komedi
The Magic of Belle Isle

Johnny Depp, Leonardo DiCaprio, Juliette Lewis, Mary Steenburgen, Darlene Cates, Laura Harrington, Mary Kate Schellhardt, Kevin Tighe, John C Reilly, Crispin Glover

Peter Hedges

Drama

Recension Gilbert Grape

- mast sätter betyg 4 och skriver:
Gilbert Grape handlar om familjen Grape som bor i Endora, en småstad där ingenting händer. Gilberts (Johnny Depp) liv känns väldigt tungt, och att han verkar bli tvungen att ta hand om sin utvecklingsstörda bror Arnie (Leonardo DiCaprio) hela livet istället för sin mor som spenderar all sin tid framför teven gör inte det hela enklare. När sedan Becky (Juliette Lewis), den bekymmerfria tjejen som...

Recension av Gilbert Grape - Läs hela!

Med i listor: 90-tal Top 50, Drama Top 50, Filmtipsets Topp 250
Diskussioner om Gilbert Grape  (0 diskussioner)
Kommentarer om Gilbert Grape (810 st)
Nalleman (Anmäl)   15:36 27/2
Underbara Juliette Lewis!
Rai (Anmäl)   22:06 1/1
En fin film, som tillhör till mina favoriter!!
Pingstpastorn (Anmäl)   7/8 2017
Trots att jag inte är ett fruntimmer på 60+ så gillar jag faktiskt den här filmen.
RustyFilm (Anmäl)   7/12 2016
Leonardo Di Capiro gör här en brilliant roll som utvecklingsstörda Arnie även Johnny Depp gör en bra insats som storebror Gilbert. Filmen gungar fram mellan bedrövelse och komik på det vanliga Lasse Hallström sättet.
Stygga-Vargen (Anmäl)   25/10 2016
Tempot är lite väl lågt men det känns ganska onödigt att påpeka då i princip alla Hallström filmer håller ett väldigt lågt tempo. I övrigt finns det inte mycket att klaga på när det gäller denna film. Skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig och filmen är både gripande och lite rolig. Svag 5:a.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Gilbert Grape