Betyg idag: 1 159 Besökare idag: 4 208

Originaltitel: What's Eating Gilbert Grape
Regissör:Lasse Hallström
Utgivningsår:1993

Om Gilbert Grape:

Gilbert tar hand om sin autistiska lillebror Arnie och sin kraftigt överviktiga mamma. När Gilbert hittar kärleken blir familjen ett problem.

Titel: Rain Man
Regissör: Rob Reiner
År: 2012
Genre: Drama, Komedi
The Magic of Belle Isle

Johnny Depp, Leonardo DiCaprio, Juliette Lewis, Mary Steenburgen, Darlene Cates, Laura Harrington, Mary Kate Schellhardt, Kevin Tighe, John C Reilly, Crispin Glover

Peter Hedges

Drama

Recension Gilbert Grape

- horrorfan sätter betyg 4 och skriver:
Gilbert Grape blev Lasse Hallströms internationella genombrott och det är inte svårt att förstå varför. Filmen handlar om Gilbert Grape (Johnny Depp) som bor i småstaden Endora. Han jobbar i en liten affär som håller på att konkurreras ut av en nyöppnad större affär och tar hand om sin utvecklingsstörda lillebror Arnie (Leonardo DiCaprio) och sin kraftigt överviktiga mor som inte har lämnat huset...

Recension av Gilbert Grape - Läs hela!

Med i listor: 90-tal Top 50, Drama Top 50, Filmtipsets Topp 250
Diskussioner om Gilbert Grape  (0 diskussioner)
Kommentarer om Gilbert Grape (809 st)
Nalleman (Anmäl)   15:36 27/2
Underbara Juliette Lewis!
Rai (Anmäl)   22:06 1/1
En fin film, som tillhör till mina favoriter!!
Pingstpastorn (Anmäl)   7/8 2017
Trots att jag inte är ett fruntimmer på 60+ så gillar jag faktiskt den här filmen.
RustyFilm (Anmäl)   7/12 2016
Leonardo Di Capiro gör här en brilliant roll som utvecklingsstörda Arnie även Johnny Depp gör en bra insats som storebror Gilbert. Filmen gungar fram mellan bedrövelse och komik på det vanliga Lasse Hallström sättet.
Stygga-Vargen (Anmäl)   25/10 2016
Tempot är lite väl lågt men det känns ganska onödigt att påpeka då i princip alla Hallström filmer håller ett väldigt lågt tempo. I övrigt finns det inte mycket att klaga på när det gäller denna film. Skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig och filmen är både gripande och lite rolig. Svag 5:a.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Gilbert Grape