Betyg idag: 1 162 Besökare idag: 4 065

Originaltitel: The Gingerbread Man
Regissör:Robert Altman
Utgivningsår:1998

Om Gingerbread Man:

Han kände till lagen mycket väl, men han glömde reglerna: Involvera dig aldrig emotionellt i en klient. Och sätt aldrig din egen familj i fara.

Titel: Firman
Regissör: Joel Schumacher
År: 1996
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller
Juryn – A Time to Kill

Kenneth Branagh, Tom Berenger, Daryl Hannah, Embeth Davidtz, Robert Downey Jr, Famke Janssen, Robert Duvall, Mae Whitman, Jesse James

Clyde Hayes

Thriller

Recension Gingerbread Man

- Rollywood sätter betyg 2 och skriver:
När man ser på det stora hela så är det här en film som hamnar precis mellan bra och dålig. För även om spänningen inte alltid ligger på topp så har man klurat till filmen riktigt bra och gjort det hela mycket gåtfullt. Dock har man misslyckats med den skrämselfaktor jag tror är tänkt skall finnas där. Dessutom hade jag gärna bytt ut Embeth Davidtz mot någon bättre skådespelerska. Det blir en tvåa...

Recension av Gingerbread Man - Läs hela!

Med i listor: John Grisham
Diskussioner om Gingerbread Man  (0 diskussioner)
Kommentarer om Gingerbread Man (55 st)
sawa (Anmäl)   20:23 11/10
Sådär. Man blir lite trött på historier där huvudpersonen beter sig ovanligt korkat, trots att hen borde veta bättre, inte realistiskt alls.
Dele (Anmäl)   12/4 2015
Trist upplösning i en annars ganska stabilt komponerad thriller som bjuder på ok engagemang under tiden den pågår.
RunRiot (Anmäl)   12/5 2010
Trots att filmen kanske inte är någon höjdare i sig så kan jag bara inte släppa den ur tanken. Att två av mina favoritskådespelare (Branagh & Downey jr.) är med gör knappast saken värre. Jag vet faktist inte om filmen egentligen är värd en fyra i betyg, mycket eftersom jag inte ens minns handlingen. Men eftersom jag tänkt på den konstant sen jag såg den för över ett år sedan, måste det ligga någonting riktigt bra i den.
JPK (Anmäl)   2/3 2009
ett exempel på att Altman var väldigt ojämn i kvaliteten
Ballan (Anmäl)   1/3 2009
Det finns ju bitar i denna film som gör att man undrar om det inte är en komedi. Aspekter som borde berörts men som man struntar i att delge.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Gingerbread Man